דיווחים: בכירים בצפון קוריאה חוסלו בגלל אורז

כלי תקשורת במערב דיווחו כי בכירים נוספים במדינה, בהם סגן שר הכוחות המזוינים, הוצאו להורג בגלל שלא חילקו מספיק מזון לחיילים ■ סגן השר נעדר מטקס צבאי בכיר - מהלך שעורר את זעמו של הרודן

 קים ג`ונג און / צילום: רויטרס
קים ג`ונג און / צילום: רויטרס

הרודן הקוריאני מכה פעם נוספת? כלי תקשורת במערב דיווחו ביממה האחרונה כי מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הורה על חיסולם של בכירים ביטחוניים - שבוע בלבד לאחר הדיווח על הריגתו של שר ההגנה לאחר שנמנם בטקס רשמי.

על פי הדיווחים החדשים, סגן שר הכוחות החמושים סו הונג-צ'אן ובכירים נוספים לא חילקו מספיק אורז לחיילים - וקים החליט שזו סיבה טובה להוציאם להורג באמצעות טיל. גורמים במדינה דיווחו כי סגן השר הפר את הוראות הרודן וגם לא נכח בזמן ביקורו של קים באתר ההנצחה לאביו וסביו - צעד שככל הנראה עורר את זעמו של קים חובב ההוצאות להורג.

"הבכיר נרדם - והוצא להורג"

לפני כשבוע דיווחו כלי תקשורת בצפון קוריאה כי שר ההגנה היון יונג צ'ול חוסל לאחר שהואשם בבגידה. יונג צ'ול, שעמד בראש צבא צפון קוריאה קים ג'ונג און. הוצאתו להורג התרחשה זמן קצר לאחר מכן באמצעות כיתת יורים, לעיני מאות צופים.

הוצאתו להורג של שר ההגנה היא האחרונה בסדרה של טיהורים עליהם הורה קים ג'ונג און מאז ירש את אביו ב-2011 כמנהיג המדינה המסוגרת. סוכנות הביון הדרום קוריאנית דיווחה כי בחודש שעבר הורה המנהיג על הוצאתם להורג של 15 בכירים נוספים בממשל כעונש על כך שפקפקו במנהיגותו.