נעילה מעורבת באירופה; מניית Plus500 קרסה עוד 35%

מדד ביטחון העסקים בגרמניה ירד בחודש מאי, לראשונה מזה 7 חודשים

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה, בהתאם לרגיעה שנרשמת היום בוול סטריט, לאחר עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בניו יורק. מדד ה-S&P 500 קבע אמש שיא חדש, בין היתר בשל ההנחה הרווחת בשוק כי הפדרל ריזרב לא יעלה את הריבית בחודש הבא.

יוון נותרת במוקד, לאחר שאמש פגישה בין ראש ממשלת יוון, קנצלרית גרמניה ונשיא צרפת הסתיימה ללא תוצאות. דוברת מטעם הממשלה היוונית ציינה היום כי עסקה בין יוון לנושים צפויה להיחתם ב-10 ימים הקרובים. נזכיר כי ב-5 ביוני אמורה יוון לשלם חוב בגין הלוואה בהיקף 300 מיליון אירו, שניתנה על ידי קרן המטבע הבינלאומית. מנגד, הקנצלרית אנגלה מרקל ציננה את ההתלהבות באומרה כי "דרושים עוד מאמצים גדולים על מנת לשחרר את כספי הסיוע ליוון".

המצב באירופה הוא הטוב ביותר מזה 7 שנים, כך לפחות טוען נשיא הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי. בנאום שנשא בפורטוגל ציין דרגי כי המדיניות המוניטארית עובדת והצמיחה מאיצה. עם זאת, דרגי הדגיש כי אין לפרש את דבריו כאילו כל האתגרים של היבשת נפתרו.

ה-Ifo, המודד את ביטחון העסקים בגרמניה, נחלש במאי - ירידה ראשונה מזה 7 חודשים. זהו סימן נוסף לכך כי הצמיחה בכלכלה הגדולה באירופה מאבדת מומנטום. המדד ירד בחודש מאי ל-108.5 נקודות, לעומת קריאה של 108.6 נקודות באפריל.

מניית Plus500 המשיכה לקרוס בבורסת לונדון, לאחר שבתחילת השבוע צנחה עקב הודעה על השעיית חשבונות לקוחות בשל סוגיות של הלבנת הון ובדיקות רגולטוריות אחרות.

באסיה ננעל יום המסחר בעליות שערים. הבנק המרכזי ביפן נמנע היום בהכרזה על חיזוק חבילת התמריצים המוניטארית, והעביר מסר אופטימי על מצב הכלכלה. הבנק המרכזי יוסיף לרכוש נכסים בקצב שנתי של 80 טריליון ין יפני, כ-662 מיליארד דולר.

"אנחנו רואים נתונים מאוד מעורבים מחוץ לארה"ב. אני מצפה למסר יוני יחסית מג'נט יילן, הרושם כנראה יהיה שהעלאת ריבית ראשונה מתרחקת עוד יותר", ציינו ב-AMP Capital Investors.

HP האמריקאית צפויה למכור את השליטה בעסקי ה-data-networking שלה בסין ל-Tsinghua Unigroup תמורת לפחות 2.3 מיליארד דולר, כך על פי דיווחים היום.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]