נעילה שלילית בת"א; גזית גלוב עלתה ב-2.3%, צירון בכ-13.7%

הריבית נותרה כצפוי ללא שינוי ■ ירידות שערים בשוקי העולם ■ עונת הדוחות נמשכת

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה ננעל היום (ג') במגמה שלילית, בהתאם למגמה בשוקי העולם, כשהמשבר מול יוון עדיין ברקע. המדדים בתל אביב ירדו עד 0.9%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

אופיר ויסלברגר, מנכ"ל משותף בקרן הגידור ג'נסיס אמר כי סקטור הגז חוזר להיות אטרקטיבי ברמת המחירים הנוכחית ולקראת התפוגגות העננה שהיתה סביבו בתקופה האחרונה. אנו מאמינים שניתן להגדיל אחזקה סביב סקטור זה בפיזור נכון סביב המאגרים תוך העדפה של אבנר ורציו".

ויסלברגר הוסיף כי "אנו מצפים כי בחצי השני של שנת 2015 התנודתיות והעצבנות בשווקים תגבר ולכן אנו ממליצים להגדיל את רכיב המזומן על חשבון החזקות בשוק האג"ח. בחלוקה למגזרים, המלצתנו היא להתמקד במניות מתחומי התעשייה והטכנולוגיה בדגש על חברות יצוא שצפויות להמשיך וליהנות מהתחזקותו של הדולר האמריקני".

בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית לחודש יוני על כנה ברמה של 0.1%, בהתאם להערכות מרבית האנליסטים. "ההחלטה להותיר את הריבית עקבית עם מדיניות מוניטרית שנועדה להחזיר את האינפלציה אל תוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים ולתמוך בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית", נמסר מבנק ישראל.

"תוואי הריבית בהמשך תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית, במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתפתחות שער החליפין". כגורמים העיקריים להחלטה מציינים בבנק את העליה במדד המחירים האחרון, ההתייצבות במחירי הדלק, הירידה בשיעור האבטלה והמשך הגידול בצריכה הפרטית.

אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי במיטב דש, מציין בתגובה כי "הסיכוי לצעדים לא שגרתיים מצד בנק ישראל די נמוך נוכח הסיכונים הרבים הכרוכים בצעדים אלה ועל רקע התנאים הקיימים במשק הישראלי והעולמי. אנו מעריכים שבתרחיש המרכזי, הריבית בישראל תישאר ללא שינוי בחודשים הבאים ולא ינקטו צעדים מרחיבים משמעותיים נוספים".

עונת הדוחות בישורת האחרונה

הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, הודיע אתמול על פרישה מתפקידו על רקע אישור הממשלה למתווה הסדרת משק הגז, מתווה שגילה חושב שלא ראוי. מניות הגז-נפט הגיבו בעליות בבורסה והיום נסחרות במגמה מעורבת. נציין את קבוצת דלק , אבנר ורציו.

עונת הדוחות תגיע בימים הקרובים לסיומה, כשהחברה לישראל, בנק לאומי ועוד הרבה חברות אחרות יפרסמו את תוצאותיהן לרבעון הראשון של 2015.

גזית גלוב מגדילה את הפוזיציה הסקנדינבית שלה באמצעות עסקת ענק בנורבגיה. החברה הבת הפינית של גזית גלוב, סיטיקון (42.8%), רוכשת את מלוא מניות חברת סקטור גרופן (Sektor Gruppen), החברה השנייה בגדולה בתחום מרכזי מסחר מעוגני סופרמרקטים בנורבגיה, תמורת כ-1.47 מיליארד אירו. מתוך סכום זה כ-541 מיליון אירו ישולמו במזומן והשאר ובדרך של נטילת חוב. עם השלמת הרכישה תהפוך סיטיקון לחברה הציבורית הגדולה ביותר בתחומה באזור הנורדי, והשלישית בגודלה באירופה.

אלוני חץ דיווחה הבוקר כי ה-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון ל-70 מיליון שקל, לעומת 61 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ויקטורי דיווחה הבוקר על עלייה של 15% בהכנסות ל-233.6 מיליון שקל ברבעון הראשון ועלייה של 12% ברווח הנקי ל-5.3 מיליון שקל.

חברת דמרי דיווחה כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון הראשון של 2015 הוכפל לכ-46.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-22.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2015 מכרה החברה 134 יחידות דיור בתמורה כספית של כ-200.8 מיליון שקל, בהשוואה למכירת 130 יחידות דיור בתמורה כספית של כ-162.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-23% בתמורה הכספית.

צירון הודיעה הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות לבניית תחנת כוח בגאנה. תחנת הכוח צפויה להיות בהספק של 10.5 מגה-וואט. היקף ההשקעה הצפוי הוא של 8 מיליון דולר.

חברת צינורות המזרח התיכון הודיעה כי האסיפה הכללית של החברה אישרה ברוב של 76.9% קולות את מתווה העסקה, במסגרתה תרכוש צינורות המזרח התיכון מחברת גאון אחזקות, בעלת השליטה בצינורות, את מלוא מניותיה של חברת גאון אגרו תעשיות. העסקה תתבצע לפי שווי של 116 מיליון שקל לגאון אגרו ושווי של 194.6 מיליון שקל לצינורות המזרח התיכון.

אורביט הודיעה היום על קבלת הזמנה למספר מערכות תקשורת לווייניות ימיות מאחד מספקי שירותי התקשורת הלוויינית הצומחים בעולם. מערכות התקשורת הלוויינית של אורביט יותקנו בספינות נופש. הזמנה זו באה בעקבות הזמנות קודמות למערכותיה של אורביט מאותו לקוח. היקף ההזמנה כ-5 מיליון שקל.