אמות במו"מ לרכישת קניון הפסגה של ב.יאיר בירושלים

הערכה שמאית עדכנית לקניון הממוקם בפסגת זאב קובעת שווי של 225 מיליון שקל ■ במקביל התקשרה ב. יאיר בעסקה נוספת למכירה מגרש בפסגת זאב לבניית 160 יחידות דיור בעבור 50 מיליון שקל

חברת הנדל"ן אמות , מקבוצת אלוני חץ, מנהלת משא ומתן לרכישת קניון בירושלים מידי חברת הנדל"ן ב.יאיר. מדובר בקניון הפסגה הממוקם ברחוב משה דיין בשכונת פסגת זאב. שתי החברות דיווחו על המגעים לבורסה. נכון להיום נמצא המשא ומתן בשלב מתקדם במסגרתו ניתנה לאמות בלעדיות על העסקה כאשר ב. יאיר התחייבה שלא לקדם משא ומתן אחר במקביל. שווי הקניון בספרי החברה עומד על כ-225 מיליון שקל (לא כולל מע"מ).

הקניון האמור משתרע על מגרש בשטח כ-5.5 דונם וכולל מבנה מסחרי בן שלוש קומות מסחריות מעל שלוש קומות חנייה תת קרקעית הכוללים 273 חניות. השטח הבנוי הכולל של הקניון עומד על כ-21.7 אלף מ"ר כאשר כ-10.7 מתוכם משמשים כמרתפי חניה וכ-9,000 מ"ר למסחר. הקניון החל לפעול בשנת 2004 .

כאמור, על פי שומה שנערכה בעבור חברת ב. יאיר על ידי השמאי עודד האושנר מחברת האושנר מלול, הנדסה ושמאות מקרקעין, ומופיעה בדוחות הכספיים של החברה, שווי הקניון עומד על כ-225 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). עוד על פי נתוני החברה, על הנכס מספר משכנתאות. נציין כי על פי השומה האמורה, עלה שווי הנכס בכ-3.2% בשנתיים וחצי האחרונות. כך, שומה קודמת שנערכה לנכס בדצמבר 2013 העריכה אותו בשווי 218 מיליון שקל. שומות קודמות יותר שנעשו על ידי אותה פירמת שמאות העריכו את הקניון האמור ב-210 מיליון שקל בדצמבר 2012 וב-201.5 מיליון שקל בדצמבר 2011. כך, עלה שווי הקניון בכ-11.6% מאז 2011.

עוד על פי השומה, דמי השכירות המתקבלים בקניון מידי חודש, נכון למועד עריכת השומה, עומדים על כ-1.29 מיליון שקל והתפוסה בקניון עומדת על 96.1%. על ניהול הקניון אמורה חברת ב.יאיר עצמה. התשואה בקניון עומדת על כ-7.2% בשנה וזאת בהתאם לאחוז התפוסה הנוכחי.

כדאי לציין כי הקניון האמור כבר עמד למכירה מספר פעמים על ידי החברה אך אף אחד מהמשאים ומתנים שהתקיימו בעבר לא הבשילו לכדי עסקה. בין היתר פורסם בעבר כי חברת גזית גלוב ניהלה משא ומתן לרכישת הקניון בשנת 2006.

מימוש קרקע נוספת בבירה ב-50 מיליון שקל

במקביל, דיווחה חברת ב. יאיר לפני כשבוע על מימוש קרקע נוספת בבירה, גם היא בשכונת פסגת זאב, וזאת בעבור כ-50 מיליון שקל. מדובר בקרקע המאפשרת בניית 160 יחידות דיור בבנייה רוויה בה זכתה החברה המכרז של רמ"י בנובמבר 2013. החברה שילמה לרמ"י בעבור הקרקע כ-12.3 מיליון שקל ועוד כ-27 מיליון שקל בעבור הפיתוח. על פי הדיווח לבורסה, הסכם מימוש הקרקע נחתם ב-19 למאי, והוא כפוף למספר תנאים מתלים הכוללים בין היתר קבלת אישור ממשרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל לעסקה.

עוד דיווחה החברה כי אם התנאים המתלים לא יקויימו תוך 120 יום מחתימת ההסכם העסקה תבוטל, ובאם תושלם העסקה כ-28 מיליון שקל מתוך התמורה תשמש את החברה לפירעון הלוואה שנטלה מתאגיד בנקאי לשם רכישת הנכס. עוד על פי הדיווח, עם השלמת העסקה צפוייה חברת ב.יאיר לרשום רווח בשיעור כ-7 מיליון שקל לפני מס.

נזכיר כי לאחרונה הוגש נגד יאיר ביטון, יו"ר דירקטוריון החברה ומבעלי השליטה בחברה, כתב אישום לפיו, מואשם ביטון בקבלת נכסים שהושגו בפשע ובשיבוש הליכי משפט בקשר עם חקירה שהתנהלה כנגדו. עם זאת, החברה דיווחה לבורסה כי: "למיטב ידיעת החברה, אין להגשת כתב האישום כאמור קשר לעסקי החברה ולפעילותה".