נערכים לחום קיצוני: 43 מעלות מחר בת"א, 48 בים המלח

מחר צפוי שרב כבד שיורגש בכל רחבי הארץ, ובחברת החשמל ביצעו היערכות מיוחדת, והוחלט על ביטול ניתוקים והפסקות חשמל יזומות ■ השרב יישבר בחמישי בבוקר, בשישי יש סיכוי לטפטוף בשעות הבוקר

חוף ים, שרב, קיץ / צילום: שלומי יוסף
חוף ים, שרב, קיץ / צילום: שלומי יוסף

כבר היום (ג') שורר מזג אוויר חם מהרגיל בעונה, אבל שיא השרב צפוי מחר. חום קיצוני ישרור מחר כשהטמפרטורות יחצו את רף 40 המעלות בשעות הצהריים כמעט בכל רחבי הארץ. בתל אביב צפויות 43 מעלות, בחיפה 41, בכנרת 44 ובים המלח 48 מעלות. גל החום הקיצוני יישבר בחמישי בבוקר עד שעות הצהריים עם אובך ואבק בכל רחבי הארץ ובשישי ייתכן אפילו טפטוף בשעות הבוקר. בשבת צפוי להיות מזג אוויר נוח.

טל שמאי, חזאי ערוץ 10, העריך כי מדובר בשרב חריג לאביב ובין החמים שנרשמו בארץ בשנים האחרונות. שיא החום בארץ נרשם בשנות ה-50 בטירת צבי עם טמפרטורה של 54 מעלות.

חרף השרב הכבד, הקיץ יתחיל רשמית רק בסוף יוני ועד אז ייתכנו עוד גלי חום קיצוניים של אביב. בדרך כלל רק ביוני מזג האוויר מתייצב. עם זאת, שמאי הבהיר כי גלי החום הללו אינם מנבאים את מזג האוויר הצפוי בקיץ.

בעקבות מזג האוויר הקיצוני הצפוי מחר קיים חשש לשריפות. בכיבוי אש מבהירים שיש להקפיד שלא להבעיר מדורות. בגל החום הקודם בשבוע שעבר השתוללו עשר שריפות בצפון ובמרכז. 22 צוותי כיבוי ושני מטוסים פעלו שעות להשתלט על שריפה בהתנחלות סלעית. גם כביש החוף נסגר בשבוע שעבר לשעה קלה באזור רישפון בגלל שריפה.

נוסף על כך, חברת החשמל נערכה לשיאי הביקוש של הקיץ ובחודשים האחרונים קיימה עבודות תחזוקה ושיפוצים ביחידות הייצור ובכל מערכת החשמל ברחבי הארץ. זאת כדי להכשירן לעבודה במתכונת מלאה.

כמו כן, חטיבת הלקוחות בחברה נערכה וביצעה עבודות תחזוקה ברשתות החשמל תוך ביצוע פעולות תחזוקה בהן. הפעולות כללו סריקות לאורך רשתות החשמל לגילוי תקלות העלולות לגרום להן נזק, ניקוי פרוזדורים מתחת לקווי מתח למניעת שריפות, נשטפו מבדדים על עמודי החשמל על מנת להסיר את האבק שהצטבר עליהם, בוצעו בדיקות וביקורות מקיפות בתחנות הטרנספורמציה ובנוסף טופלו נקודות תורפה רגישות ברשת החשמל העלולות לגרום להפרעות באספקת החשמל.

בחברת החשמל מציינים כי למרות היערכות מקיפה של החברה עלולות להתרחש תקלות לא צפויות. עם זאת, לטענתה היא ערוכה לכל תרחיש, בפרט לתרחיש הקיצון של הפרעות באספקות משדה הגז "תמר" באמצעות אוניית גז טבעי נוזלי המשמשת גיבוי למערכת.