נעילה שלילית בבורסה; הפניקס נפלה 3%, בזן הוסיפה 1.8%

עליות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ הערכות בשוק האנרגיה: הסכם על הסדרת משק הגז ייחתם בקרוב, והחלטה על פיתוח "לוויתן" תתקבל בעוד חצי שנה ■ עובדי הפניקס נטשו את המשרדים ברקע לעסקת פוסון

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בירידות שערים, וזאת ברקע לעליות בבורסות אירופה ובוול סטריט. מניות הבנקים וכן מניות הגז והנפט בלטו במסחר. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

עמית רוזנצוויג, מנהל השקעות בכיר בהלמן-אלדובי, מעריך כי "גם במידה והפד יעלה את הריבית הקצב יהיה מתון ביותר על מנת לראות את תגובת השווקים למהלך זה עובדה אשר תמשיך להוביל את המשקיעים לכיוון הגדלת סיכון דרך הרכיב המנייתי כל עוד הריביות בטווח הקצר ממשיכות להישמר ברמה אפסית".

כזכור, בנק ישראל בחר שלשום להותיר את הריבית במשק ללא שינוי, ובשווקים הבינלאומיים נמשכים הדיונים באשר למועד העלאת הריבית בארה"ב, לראשונה מאז 2008. רוב ההערכות מדברות על חודש ספטמבר, ונתוני המאקרו שיפורסמו השבוע ירמזו על כוונות הבנק המרכזי. אם הנתונים יהיו חלשים, אז הכוונות להעלות ריבית מוקדם יותר מספטמבר די ידעכו. אתמול פורסמו נתונים חזקים, שתדלקו את האפשרות להעלאת ריבית קרובה.

סגן יו"ר הפדרל ריזרב, נגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר, ציין אתמול בנאום בתל-אביב כי הצמיחה הכלכלית האיטית במדינות רבות בעולם עלולה להשפיע על כלכלת ארה"ב, ובכך להאט את קצב העלאת הריבית.

קצב גידול ההלוואות של משקי בית הגיע לשיא במארס - 14%

מניות במוקד

עונת הדוחות בישורת האחרונה, כשבשוק ממתינים לדוחות החברה לישראל , בנק לאומי ועוד חברות. לאומי יפרסם דוחות מחר לפני פתיחת המסחר.

אפרופו לאומי: אתמול נחשף ב"גלובס" כי מכירת יתרת מניות המדינה בבנק, כ-6%, נדחתה למועד לא ידוע.

מניות הגז דוגמת אבנר , דלק קידוחים ורציו הוסיפו להיסחר ברקע התפטרותו של הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה, זאת על רקע התנגדותו למתווה הסדר משק הגז אותו מקדמת המדינה. היום נחשף ב"גלובס" כי בשוק האנרגיה מעריכים כי הסכם על הסדרת משק הגז ייחתם בקרוב, וכי החלטה על פיתוח "לוויתן" תתקבל בעוד חצי שנה.

גזית גלוב ריכזה אתמול עניין רב לאחר שהודיעה כי החברה הבת הפינית, סיטיקון, רוכשת את מלוא מניות חברת סקטור גרופן (Sektor Gruppen), החברה השנייה בגדולה בתחום מרכזי מסחר מעוגני סופרמרקטים בנורבגיה, תמורת כ-1.47 מיליארד אירו.

מניית הפניקס ננעלה באדום לאחר שהוועד של ענקית הביטוח הורה לעובדי החברה לנטוש את המשרדים כמחאה על התנהלות ההנהלה בכל הנושאים הקשורים למכירת החברה לידי פוסון הסינית. (לסיפור המלא)

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]