יוון מגבשת הסכם עם הנושים - ובורסות אירופה טסו

מניית חברת התעופה האירית Aer Lingus עולה בחדות לאחר שהממשלה הודיעה כי תמכור את 25% האחזקות שלה בחברה ל-IAG ■ השאלה הבוערת בשווקים: מתי תעלה הריבית בארה"ב

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים חדות, על רקע דיווחים כי יוון מגבשת הסכם עם הגופים המפקחים על חבילת הסיוע שלה. כל זאת על רקע החששות מפני חדלות פירעון של המדינה.

כאמור, המשבר היווני שוב גורם לתנודות חדות בשווקים. "רויטרס" מדווחת, על פי בכיר יווני, כי המדינה מוכת החובות מגבשת הסכם עם נושיה, שבו לא יכללו עוד קיצוצים בשכר או בפנסיות.

מוקדם יותר, בכיר בממשל היווני הצהיר השבוע כי ליוון אין מספיק הון כדי לשלם לקרן המטבע הבינלאומי תשלום חוב נוסף בשבוע הבא.

"אין שום ספק שיוון קרובה לחדלות פירעון. עם מחירי נכסים גבוהים בכל הדרגים והאטת הצמיחה העולמית, המשקיעים הפכו לממוקדים בטווח הקצר", ציינו הבוקר ב-Perpetual.

הבורסה בפרנקפורט החלה לפעול רק בשעה 11:00 בשל בעיות טכניות.

מניית חברת התעופה האירית Aer Lingus עולה בחדות לאחר שהממשלה הודיעה כי תמכור את 25% האחזקות שלה בחברה ל-IAG , שהיא הבעלים של חברת British Airways.

מניית LVMH עלתה בצל דיווחים לפיהם חברת מוצרי היוקרה מתעניינת ברכישת העיתון הצרפתי Le Parisien.

נעילה מעורבת נרשמה הבוקר בבורסות אסיה, בצל ירידות השערים החדות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט.

בשווקים הבינלאומיים נמשכים הדיונים באשר למועד העלאת הריבית בארה"ב, לראשונה מאז 2008. רוב ההערכות מדברות על חודש ספטמבר, ונתוני המאקרו שיפורסמו השבוע ירמזו על כוונות הבנק המרכזי. אם הנתונים יהיו חלשים, אז הכוונות להעלות ריבית מוקדם יותר מספטמבר די ידעכו. אתמול פורסמו נתונים חזקים, שתדלקו את האפשרות להעלאת ריבית קרובה.

הבנק המרכזי ביפן מצפה כי הצריכה הפרטית תישאר עמידה בעוד המשכורות משתפרות, אך קובעי המדיניות חוששים כי יהיה קשה לשמור על יעד האינפלציה של 2%. כך עולה מפרוטוקול החלטת הריבית האחרונה, שפורסמה היום. עוד עולה מהנתונים כי באופן כללי, הבנק מודאג ממצב הכלכלה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]