נעילה חיובית בוול סטריט; מדד הנאסד"ק זינק 1.5%

דיווח: טבע תגדיל את הצעת הרכש שלה למיילן עד חודש יולי ■ יוון החלה לגבש הסכם עם הנושים ■ דיווח: אפל תנפיק אג"ח ביפן בהיקף כולל של כ-200 מיליון ין ■ פורד הכריזה על ריקול של 423 אלף כלי רכב

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, על רקע תקווה להסכם ביוון. זאת, לאחר שאתמול נפלו המדדים המרכזיים ביותר מ-1%, בצל משבר החובות היווני והתחזקות הדולר. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו.

"השיפור בסנטימנט באירופה מספק דחיפה למניות בארה"ב", מסביר ג'ון לונסקי, אנליסט ראשי במודי'ס.

כאמור, המשבר היווני שוב גורם לתנודות חדות בשווקים. "רויטרס" מדווחת, על פי בכיר יווני, כי המדינה מוכת החובות מגבשת הסכם עם נושיה, שבו לא יכללו עוד קיצוצים בשכר או בפנסיות.

מוקדם יותר, בכיר בממשל היווני הצהיר השבוע כי ליוון אין מספיק הון כדי לשלם לקרן המטבע הבינלאומי תשלום חוב נוסף בשבוע הבא.

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו, אך בסוף השבוע יתפרסם אומדן הצמיחה ובשבוע הבא יפורסמו נתוני התעסוקה. הסוחרים יעקבו מקרוב אחר נתוני המאקרו המהותיים, שעשויים להשפיע על החלטת הפד לגבי שאלת "מיליון הדולר" - מועד העלאת הריביות.

טבע עשויה לפנות למשקיע המיליארדר ג'ון פולסון לסיוע ברכישת מיילן , והיא צפויה להגדיל את הצעת הרכש שלה עד יולי, כך מדווח היום ה"ניו יורק פוסט".

מניית פורד עמדה במוקד לאחר שנודע כי ענקית הרכב מבצעת ריקול לכ-423 אלף כלי רכב בשל בעיות חשמל במערכת ההיגוי.

אפל בלטה במסחר בעקבות דיווח לפיו ענקית הטכנולוגיה מתכננת לראשונה להנפיק אג"ח ביפן בחודש יוני בהיקף כולל של כ-200 מיליון ין יפני (1.6 מיליארד דולר).

חברת Costco צפויה לדווח לאחר נעילת המסחר על רווח נקי של 1.15 דולרים למניה ברבעון הפיסקאלי השלישי שלה, כך ע"פ קונצנזוס האנליסטים של FactSet.

טיפאני ריכזה עניין לאחר שדיווחה על רווח נקי של כ-105 מיליון דולר או 81 סנט למניה ברבעון הראשון, לעומת רווח נקי של 97 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. בשוק ציפו לרווח נקי של 70 סנט למניה. ההכנסות ירדו ל-962.4 מיליון דולר לעומת 101 מיליון דולר אשתקד ובעוד בשוק ציפו להכנסות של 919 מיליון דולר.

מניית מייקל קורס צללה לאחר שדיווחה על רווח נקי של 90 סנט למניה על הכנסות של 1.08 מיליארד דולר. בשוק ציפו לרווח נקי של 4.7 דולרים למניה על הכנסות של 5.05 מיליארד דולר.

פאלו אלטו צפויה לדווח לאחר נעילת המסחר על רווח של 20 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי השלישי שלה, זאת לעומת רווח של 11 סנט ברבעון המקביל אשתקד.