עיתון לבנוני: חיזבאללה מוכן לישראל - הקים רשת מנהרות

בעיתון הלבנוני "As-Safir" ערכו כתבה מקיפה על ארגון הטרור השיעי ■ בכתבה נכתב כי חיזבאללה הקים מערכת של בונקרים ומנהרות בדרום לבנון, המצוידות במערכות איוורור וחשמל ■ עפ"י הערכות חיזבאללה מחזיק יותר מ-100 אלף טילים ורקטות

חיזבאללה / צילום: רויטרס
חיזבאללה / צילום: רויטרס

למרות האבדות הקשות שספג ארגון חיזבאללה בסוריה ועיראק, הוא דאג לציין השבוע 15 שנה לנסיגת צה"ל מדרום לבנון. לקראת המאורע, בעיתון הלבנוני As-Safir, ערכו כתבה מקיפה ומחמאיה על ארגון הטרור השיעי, שחשפה בין היתר פרטים מפתיעים על המוכנות של הארגון למלחמה עם ישראל בדרום לבנון.

אומנם חיזבאללה שינה את פניו בשנתיים האחרונות ומרבית פעילותו מתמקדת במאבק נגד הארגונים הסונים בסוריה ועיראק, בכתבה נכתב כי חיזבאללה מוכן ומזומן גם למלחמה מול ישראל. ב-As-Safir צוין בין היתר כי חיזבאללה הקים מערכת משוכללת של בונקרים ומנהרות בדרום לבנון, המצוידות במערכות איוורור וחשמל ובהן מסתיר ארגון הטרור עשרות אלפי טילים ורקטות המוכנות לשיגור לעבר ישראל.

על-פי הכתבה, לוחמי הארגון צופים בכל רגע על התנועות של צה"ל ומוכנים לפעול בהינתן הפקודה.

בתוך כך, בכיר במודיעין הישראלי צוטט לפני כשבוע באתר "The Times of Israel" ואמר שחיזבאללה מחזיק בארסנל רקטות עצום בכפרים בדרום לבנון. ע"פ הערכות, לארגון הטרור יש יותר מ-100 אלף רקטות לטווח קצר שמסוגלות לפגוע בכל האזור הצפוני של ישראל ועוד אלפי רקטות לטווח בינוני וארוך שמסוגלות לפגוע בכל המדינה. אותו בכיר אמר עוד כי לפחות 200 כפרים בדרום לבנון הפכו ל"מעוזים צבאיים של חיזבאללה".