דקסיה נגד בנק ירושלים: "עם כל הכבוד, אתם בנק קטן"

דקסיה פרסם מכתב תשובה חריף לבנק המציע לו מיזוג ■ הערכות: בנק ירושלים יעבור לערכאות משפטיות לקידום העסקה

בנק דקסיה / צלם: רויטרס
בנק דקסיה / צלם: רויטרס

גוברת המתיחות בין בנק דקסיה לבנק ירושלים. דירקטוריון דקסיה שלח היום (ד') לבנק ירושלים מכתב תשובה בנוגע לטענות בנק ירושלים, שלפיהן לא שקל ברצינות את הצעת ירושלים להתמזג. "ועדת הביקורת והדירקטוריון מוחים על הדרך בה בחר בנק ירושלים לפעול בנושא זה, ועל הסגנון הבוטה והלא ראוי אשר ננקט על ידיו. עם כל הכבוד, דירקטוריון בנק דקסיה ולא בנק ירושלים, הוא שאמון על טובת בנק דקסיה ובעלי מניותיו", כותבים בדקסיה.

בדקסיה גם עוקצים את בנק ירושלים וכותבים: "עם כל הכבוד לכוונות השאפתניות של בנק ירושלים, מדובר בבנק קטן בדירוג נמוך יותר מדקסיה, עם היקף הון מוגבל ואין לו יכולת אמיתית לבוא בנעליה של בעלת השליטה הנוכחית והתמיכה שהיא מספקת לבנק כיום". על אף שבדקסיה נחושים שלא להמשיך במגעים מול בנק ירושלים, ספק אם זו תהיה המילה האחרונה בסוגיה, שכן מנגד בבנק ירושלים נחוש לקדם את העסקה, ולכן העניין צפוי להגיע לערכאות משפטיות.

נזכיר כי לפני כחצי שנה הגיש בנק ירושלים, שבשליטת משפחת שובל, הצעה לדקסיה ישראל, שבשליטת דקסיה העולמית, לרכוש 60% מהמניות בתמורה ל-326 מיליון שקל לפי מכפיל על ההון של 1.1 של דקסיה, ובעבור יתרת 40% מהמניות הציעו 31% ממניות בנק ירושלים. בדקסיה הקימו ועדה שתבחן את ההצעה, ולפני כחודש הוועדה הודיעה כי היא דוחה אותה, וזאת לדברי גורמים המקורבים לעסקה, מבלי שבדקסיה ניסו ליצור קשר או להתחיל מו"מ עם נציגי בנק ירושלים.

בתגובה שלחו בבנק ירושלים מכתב, ובו דחו את הנימוקים לסירוב לעסקה, טענו כי ההצעה לא נבדקה ברצינות הראויה, ואמרו כי בבנק מעדיפים להשאיר את המצב הקיים גם אם זה לא לטובת בעלי המניות. זאת ועוד, בנק ירושלים הציג במכתב שחקן חיזוק שהוא מביא עמו לעסקה - קרן ג'יי.סי פלאוורס (J.C Flowers), שתצטרף להשקעה.

במכתב התגובה לטענות בנק ירושלים כותבים בדקסיה: "הוועדה שמינה הדירקטוריון בחנה את ההצעה בכובד ראש, והקצתה זמן ומשאבים באופן הולם. הוועדה אף הסתייעה בגורמים מקצועיים ושכרה את פרופ' אמיר ברנע שבחן אותה. לכן אנו דוחים על הסף את התהיות אותן הנכם מעלים ביחס לשיקולים ולאינטרסים שהניעו לכאורה את חברי הוועדה והדירקטוריון".

בדקסיה גם לא מתרשמים מגיוס הקרן ג'יי.סי פלאוורס, על אף שמדובר בקרן רצינית המתמחה בתחום הפיננסים. "ציינתם כי מדובר במזכר הבנות בלתי מחייב עם הקרן, שבה היא תשקול להתחייב לרכוש מניות בבנק ירושלים, זאת בכפוף להסכמות שטרם גובשו. נוסח זה הינו זהיר ומסויג באופן מעורר תהיות, ואין בו כדי לשנות את ההחלטה שהתקבלה", מציינים בדקסיה. מבנק ירושלים נמסר כי הם לומדים את המכתב.