סטארט-אפ שמתחרה בקופקסון של טבע גייס 10 מיליון דולר

הגרסה של התרופה של חברת מאפי (Mapi) פארמה ניתנת פעם בחודש לעומת גרסת השחרור המושהה של טבע, אשר ניתנת כמה פעמים בשבוע

חברת מאפי (Mapi) פארמה, שמפתחת גרסה של תרופת הקופקסון של טבע לטרשת נפוצה, גייסה 10 מיליון דולר. הגרסה של מאפי ניתנת פעם בחודש לעומת גרסת השחרור המושהה של טבע, אשר ניתנת כמה פעמים בשבוע. את סבב הגיוס הובילה קרן שביט קפיטל והשתתף בו גם מנכ"ל החברה, ד"ר אהוד מרום, שהשקיע מכספו.

מאפי, שהוקמה על ידי מרום, יוצא טבע שעבד בעבר גם בצוות הקופקסון, יצאה במהלך 2014 לשני ניסיונות גיוס הון בנאסד"ק, וביקשה לגייס תחילה 40 מיליון דולר לפי שווי של 200-230 מיליון, ולאחר מכן הגישה תשקיף צנוע יותר לגיוס של 20 מיליון דולר לפי 120 מיליון דולר.

שני המהלכים לא צלחו אך החברה ציינה בעבר כי אינה מוותרת וכי תפעל שוב לגייס 10-30 מיליון דולר. היום החברה לא ציינה אם בכוונתה לצאת לגיוס בבורסה, אולם העובדה שאת סבב הגיוס הובילה שביט קפיטל, שהמודל העסקי שלה הוא השקעה בחברות מועמדות להנפקה, מחזקת את האפשרות הזו.

מרום: "הגיוס נועד לאפשר לחברה להשלים את ניסוי שלב II (ניסוי יעילות ובטיחות ראשוני) במוצר, אשר עבורו גייסנו כבר 12 חולים, והתוצאות טובות בינתיים הן מבחינת בטיחות והן מבחינת יעילות, וכן להתחלת ניסוי שלב III.

"נפגשנו עם ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, והיא אישרה לנו להתחיל בניסוי שלב III ברבעון הראשון של 2016, גם אם לא נשלים עד אז את ניסוי שלב II. כמו כן, הרשות אישרה לנו להגיש את המוצר לרישום על בסיס ניסוי שלב III יחיד, שייערך ב-920 חולים, ללא ניסויים נוספים". אם הכל ילך כשורה, מרום מעריך שניתן יהיה לראות את המוצר בשוק כבר ב-2019.

לדברי מרום, ההתפתחות הזו מול ה-FDA והתוצאות הראשונות של ניסוי שלב II, הם חלק מן התחומים בהם החברה התקדמה בשנה האחרונה, שבגינם אכן לא היה לה כדאי לגייס בנאסד"ק לפי שווי מצומצם ובזכותם היא תוכל כנראה, לדבריו, לבצע בהמשך גיוס גדול יותר, בין אם בנאסד"ק או באפיק אחר.

גורמים חיוביים נוספים בהתפתחות החברה לדבריו הם העובדה שתרופת המקור, הקופקסון של טבע, ממשיכה להחזיק מעמד היטב מול התחרות ממוצרים חדשים. "אני מכיר היטב את הקופקסון ומאמין שהוא מוצר מצוין. אנחנו רק רוצים להציע את השדרוג שלו", הוא אומר. כיום מאפי מייצרת את חומר הגלם - למעשה קופקסון גנרי - עבור המוצר שלה בעצמה. לאחר שיחל שלב III, תיבחן האפשרות לשיתוף פעולה עם חברה אחרת המייצרת קופקסון גנרי ואולי אפילו עם טבע עצמה.

מרום סיפר שהחברה רשמה התקדמות בשני מוצרים נוספים אשר ניתנים מדי חודש, בשחרור מושהה.