אדוארדו אלשטיין מציע למחוק את אי.די.בי מהמסחר

קבוצת דולפין מציעה הסכם חדש במסגרת ההסדר באי.די.בי, לפיו אלשטיין יזרים ישירות סכום של עד 512 מיליון שקל, וירכוש את כל מניות הציבור

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

קבוצת דולפין שבשליטת אדוארדו אלשטיין מציעה לרכוש את מניות אי.די.בי המוחזקות בידי הציבור ולהפוך את החברה לפרטית - כך עולה מפרטי ההסדר שמציע אלשטיין במקום ההסדר הקודם, במסגרת הסדר החוב של אי.די.בי אחזקות, כפי שדווח ב"גלובס" בשבוע שעבר.

כזכור, אלשטיין ומוטי בן-משה מחויבים לבצע בשנים 2015-2016 שתי הצעות רכש בהיקף כולל של 512 מיליון שקל, אולם לטענת אלשטיין יש צורך בכסף הזה על מנת להציל את אי.די.בי, ולכן הציע אלשטיין תוכנית חדשה לנאמנים של ההסדר - אייל גבאי וחגי אולמן - להחליף את ההתחייבות הקודמת בהסדר הנוכחי.

ההסדר הנוכחי כולל הזרמות של אלשטיין ישירות לחברה בסכום של עד 512 מיליון שקל, בשלבים ובתנאים מסוימים, והסדר שבמסגרתו ירכוש את כל מניות הציבור, וכך תמחק החברה מהמסחר.

לפני שבוע הוגשה ההצעה לגבאי ואולמן, שמייצגים כיום בפועל את האינטרסים של בעלי מניות המיעוט באי.די.בי פתוח, אולם הם לא קיבלו אותה כי הם מעריכים שהיא משקפת תספורת של 40% לעומת ההתחייבות הקיימת.

הצעת הרכש המדוברת מהווה חלק מהסדר החוב של אי.די.בי אחזקות, שגובש לפני כשנה וחצי וכלל בעיקר הזרמת הון של אלשטיין ושותפו דאז, מוטי בן-משה, לאי.די.בי פתוח, אבל גם פיצוי מזומן ובמניות למחזיקי האג"ח של אחזקות, וכן התחייבות של השניים לרכוש חלק ממניות אלה בעתיד.