נעילה שלילית בבורסה; מחזורי ענק בשל עדכוני MSCI

מחזור המסחר: מיליארד שקל, ברקע פקיעת אופציות חודשית ועדכוני MSCI ■ ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ טבע רכשה 1.35% ממניות מיילן

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

יום המסחר (ה') בבורסה של תל אביב ננעל בירידות שערים, מעט מאוחר יותר מהשעה הרגילה בשל עדכוני MSCI. בשל העדכונים, ובשל פקיעת אופציות המעו"ף החודשית, הסתכם המחזור בכ-3.443 מיליארד שקל. במקביל, בבורסות אירופה ובוול סטריט מתנהל המסחר בירידות שערים.

חברת טבע מגבירה את הלחץ על הנהלת מיילן, לקראת ההכרעה בנוגע להצעת הרכש שפרסמה טבע למיילן. טבע דיווחה אמש כי רכשה 1.35% ממניות מיילן במחירים שבן 69 ל-71 דולר למניה. שווי השוק של מיילן עומד על כ-34 מיליארד דולר כך שטבע השקיעה כ-450 מיליון דולר ברכישות.

מכירת מניות החברה לישראל סידרה לבנק לאומי רווח רבעוני של 1.171 מיליארד שקל לעומת 565 מיליון שקל רווח ברבעון הראשון של 2014. בניטרול רווח חד פעמי ממכירת המניות, הרוויח לאומי 753 מיליון שקל, המשקף תשואה של 11.7% בחישוב שנתי.

קבוצת שטראוס דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי גדל ב-2.4% לרמה של 102 מיליון שקל ברבעון הראשון.

קבוצת דלק פרסמה אתמול את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הראשון, מהן עולה כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בתום הרבעון לסכום של כ-210 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-195 מיליוני שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קבוצת דולפין שבשליטת אדוארדו אלשטיין מציעה לרכוש את מניות אי.די.בי המוחזקות בידי הציבור ולהפוך את החברה לפרטית, כך עולה מפרטי ההסדר שמציע אלשטיין במקום ההסדר הקודם.

שותפות חיפושי הגז והנפט הזדמנות ישראלית הודיעה הבוקר כי היא מגדילה את החזקתה ברישיון "עוז" ב -31.5% נוספים וזאת על חשבון החזקותיהן של פרנדום ופלסידה (שבשליטת טדי שגיא). בכך תגדיל השותפות את חלקה ברישיון מ-10% ל-41.5%.