נעילה שלילית באירופה; אי ודאות בשוק בנוגע למשבר היווני

ירידות שערים בוול סטריט ■ הבורסה בשנחאי צללה ב-6.5% ■ ביפן דווח היום כי המכירות הקמעונאיות גדלו באפריל ב-5% לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 5.4%

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות שערים, במקביל למגמה שלילית בוול סטריט. זאת בצל אי הוודאות השוררת בשוק בכל הנוגע למשבר החוב היווני.

דעות מנוגדות נשמעות מאירופה. בעוד ראש ממשלת יוון אומר כי המדינה נמצאת בשלבים האחרונים לקראת הסכמות מול נושיה הבינלאומיים, ראשי האיחוד האירופי מציינים כי ישנה עוד הרבה עבודה לפני שהסכם כזה יהיה מוכן לחתימה.

בספרד דווח היום כי התוצר המקומי הגולמי גדל ב-2.7% ברבעון הראשון של 2015.

בורסות אסיה נסחרו היום במגמה מעורבת, כשהבורסה בטוקיו ננעלה בעלייה קלה ואילו שנחאי צללה ביותר מ-6% לאחר שנודע כי קרן ממשלתית גדולה צמצמה את החזקותיה במניות בנקים.

הירידה החדה בשנחאי קטעה רצף של 8 ימי עליות.

ביפן דווח היום כי המכירות הקמעונאיות גדלו באפריל ב-5% לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 5.4%.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות שערים, על רקע תקווה להסכם ביוון. זאת, לאחר ששלשום נפלו המדדים המרכזיים ביותר מ-1%, בצל משבר החובות היווני והתחזקות הדולר. אתמול לא התפרסמו נתוני מאקרו.

המסחר בבורסות אירופה ננעל אתמול (ד') בעליות שערים חדות, על רקע דיווחים כי יוון מגבשת הסכם עם הגופים המפקחים על חבילת הסיוע שלה. כל זאת על רקע החששות מפני חדלות פירעון של המדינה.

כאמור, המשבר היווני שוב גורם לתנודות חדות בשווקים. "רויטרס" דיווחה, על פי בכיר יווני, כי המדינה מוכת החובות מגבשת הסכם עם נושיה, שבו לא יכללו עוד קיצוצים בשכר או בפנסיות. מוקדם יותר, בכיר בממשל היווני הצהיר השבוע כי ליוון אין מספיק הון כדי לשלם לקרן המטבע הבינלאומי תשלום חוב נוסף בשבוע הבא.

מניות היצוא הגדולות עלו בטוקיו על רקע חולשת היאן היפני. טויוטה מוטור והונדה מוטור עלו בכ-2% כל אחת.