"כוכבת" המעו"ף סופגת הבוקר המלצה שלילית במיוחד

לאומי שוקי הון מתחיל לסקר את מניית פרוטרום, ומצמיד לה המלצת "תשואת חסר" במחיר יעד של 112 שקל, דאונסייד של 28% על מחיר הפתיחה הבוקר בבורסה

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

אחת ה"כוכבות" הבלתי מעורערות של מדד המעו"ף, שעלתה 27% מתחילת השנה, סופגת הבוקר (ה') המלצה שלילית במיוחד. בלאומי שוקי הון החלו לסקר את מניית פרוטרום ומצמידים לה המלצת "תשואת חסר" במחיר יעד של 112 שקל, דאונסייד של 28% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה.

האנליסט גיל דטנר כותב כך: "פרוטרום הינה אחת מעשר חברות הטעמים הגדולות בעולם. לאורך השנים החברה הציגה צמיחה חזקה, באמצעות התרחבות בשווקים בינלאומיים ובעזרת סדרה ארוכה של רכישות. כל שנה החברה מבצעת מספר רכישות יחסית קטנות (לפחות קטנות מכדי לעניין את ענקי התעשייה) שביחד מהוות תרומה משמעותית לקצב הצמיחה, וגם מאפשרת כניסה לשווקים חדשים והתייעלות תפעולית.

"הרכישות ימשיכו להוות מרכיב מרכזי בצמיחת החברה בשנים הקרובות. החברה הציבה יעד מכירות של 1.5 מיליארד דולר ב-2020, עם שיעור EBITDA של לפחות 22% בעסקי הליבה שלה. זאת בהשוואה למכירות של 820 מיליון דולר ו-EBITDA של 150 מיליון דולר ב-2014. כל זה (ומעבר לכך) כבר מתומחרים במחיר המניה, שלדעתנו משקף ציפיות גבוהות מדי".

דטנר מוסיף ומסביר כי "במכפיל רווח של כ-26, החברה נסחרת בפרמיה לתעשייה, שבעצמה נסחרת ברמה הגבוהה בכ-50% מעל הממוצע שלה בעשור האחרון. אפילו אם מניחים שהחברה תשיג עת יעדיה (והמודל שלנו לא רחוק מהנחה כזו), המניה עדיין נראית לנו יקרה. לפיכך, אנו רואים יותר סיכון מאשר סיכוי בהשקעה במניה. רמת המכפילים הנוכחית, הן של התעשייה והן של החברה, נובעת משיעורי הריביות בעולם - ולא מאיזון ראוי בין הצמיחה לסיכון".