העתיד שייך למזל"טים, הצעירים עוזבים את פייסבוק

אשת ההון סיכון המובילה מארי מיקר הציגה את "דוח מגמות האינטרנט השנתי": המחשבים הניידים מאבדים מכוחם, ואפליקציות המסרים צוברות תאוצה

מארי מייקר / צילום: בלומברג
מארי מייקר / צילום: בלומברג

כולם שונאים מצגות פאוור פוינט אפרוריות - אלא אם כן, כמובן, המצגת האפרורית היא "דוח מגמות האינטרנט השנתי" של מארי מיקר. אשת ההון סיכון המפורסמת הציגה את נקודת המבט שלה לגבי המגמות הבולטות בעולם הטכנולוגיה. היא השתמשה ב-197 שקפים והציגה את הדברים שאנשי טכנולוגיה צריכים לדעת על מצב העולם בשנת 2015. להלן תמצית של המצגת של מיקר.

הצמיחה נמצאת במובייל

כמות הזמן שמבוגרים בארה"ב מבלים מול מדיה דיגיטלית הולכת וגדלה, והם מבלים כמעט את כל הזמן הפנוי שלהם מול מכשירים ניידים. דומה שכמות הזמן שהם בילו מול מחשבים נייחים הגיעה לשיא בשנת 2011, תקופה שבה בילינו פחות זמן מול הטלפונים הסלולריים שלנו. כמות הזמן שאנשים מבלים מול מכשירים אחרים עם חיבוריות נותרה יציבה.

במונחים של סוגי המדיה הדיגיטלית המושכים יותר תשומת-לב, לא חלה האטה בפריחה הגדולה בתחום הווידיאו. סרטונים מהווים כיום 55% מהתנועה במובייל (עלייה לעומת 52% בשנה הקודמת), ו-64% מתוך כל תעבורת הצרכנים (עלייה לעומת 62% בשנה שעברה).

אפליקציות המסרים מנצחות

6 מתוך 10 אפליקציות המובייל המובילות בעולם הן אפליקציות של מסרים. מיקר סבורה כי אפליקציות של מסרים יכולות להפוך למוקדים מרכזיים של תקשורת, בין היתר מכיוון שסביר שמשתמשי אינטרנט חדשים יגיעו ממדינות בעלות הכנסה נמוכה - משתמשים שאין ברשותם טלפונים חכמים. פירוש הדבר שהצעדים המקוונים הראשונים שלהם יהיו באמצעות פלטפורמות של מסרים.

מה קורה בקרב הצעירים?

הצעירים חושבים עדיין שאינסטגרם, טוויטר ופייסבוק הן הרשתות החברתיות החשובות ביותר, אבל גם אצל פייסבוק וגם אצל טוויטר ירד מספר המשתמשים בשנה החולפת. סנאפצ'אט ניצבת במקום הרביעי, לשם קפצה משום מקום והיא מתקרבת לפייסבוק.

העלייה הגדולה הנוספת מגיע מקטגוריית ה"אחר". הורים - תתכוננו לבלות את המשך השנה בדאגה לגבי אפליקציות שמעולם לא שמעתם עליהן.

תחום המזל"טים פורח

תעשיית המזל"טים הפרטיים צפויה לצמוח ב-167% השנה. למרות הדאגה בקרב שוחרי המזל"טים כי טיפולה האיטי אך היציב של הממשלה הפדרלית בתעשיית המזל"טים בארה"ב יגרום להריסתה, ארה"ב היא עדיין השוק הגדול ביותר למזל"טים לצרכנים, ובה נרשמו 35% מסך ההכנסות בתחום זה בשנה החולפת. (כמובן שאין מה להשוות לשנים עברו). מיקר מדרגת את ארה"ב במקום נמוך למדי בידידותיות למזל"טים, לאחר צרפת, בריטניה, קנדה, אוסטרליה ויפן.

הקמעונאות המסורתית עדיין בסכנה

המסחר המקוון ממשיך לגדול ומתקרב ל-10% מסך המסחר הכולל, ודומה כי עקומת הצמיחה אינה מראה כל סימני האטה.

האם הודו הבאה בתור? מי יוביל?

חדירת האינטרנט בהודו בשנת 2014 היתה שוות ערך לזו שנרשמה בסין בשנת 2008 ובארה"ב בשנת 1996. אם העקומה של הודו תתקדם לפי אותו דפוס, תתכוננו לדברים גדולים שם בחמש השנים הקרובות. אחד הדברים שעדיין חסרים בהודו הוא חברות שיאיצו את מהפיכת האינטרנט.

הצמיחה המשמעותית היא במובייל
 הצמיחה המשמעותית היא במובייל