בורסות אירופה ננעלו בירידות על רקע הדרמה היוונית

המשקיעים עדיין לא יודעים אם יוון תצליח לסגור עסקה בנוגע לתשלום החוב ■ ביפן דווח כי מדד המחירים לצרכן עלה באפריל ב-0.3% לעומת אפריל 2014 ולעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.2%

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

ירידות שערים נרשמו היום בבורסות אירופה, כשהמשבר היווני ממשיך להעיק על השווקים, ולא ברור אם יוון תגיע להסדר סביב תשלום החוב שלה.

הירידות היום שלחו את אירופה לסכם את השבוע במגמה שלילית, אם כי בסיכום חודשי של מאי נרשמה עלייה. באירופה דווח היום כי כלכלת דנמרק צמחה ב-0.4% ברבעון הראשון, שוויץ התכווצה ב-0.2% ואוסטריה צמחה ב-0.1%. כלכלת צ'כיה התרחבה ב-3.1%.

בספרד דווח היום כי האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים הייתה שלילית בשיעור של 0.3% (עד אפריל).

מגמה מעורבת נרשמה היום (ו') בבורסות אסיה לאחר פרסום נתוני מאקרו ביפן. בורסת שנחאי התייצבה לאחר קריסה של כ-6.5% אתמול.

ביפן דווח כי מדד המחירים לצרכן עלה באפריל ב-0.3% לעומת אפריל 2014 ולעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.2%.

כאמור המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות שערים, זאת בצל אי הוודאות השוררת בשוק בכל הנוגע למשבר החוב היווני וכן ברקע ירידות שערים שחתמו את המסחר בבורסות אירופה.

אתמול פורסם בארה"ב נתון תביעות האבטלה השבועיות, שהצביע על עלייה של 7,000 במספר דורשי האבטלה לרמה של 282 אלף, בשבוע שהסתיים ב-17 במאי. מדובר בשיא של 5 שבועות, כאשר בשוק ציפו לירידה לרמה של 270 אלף לעומת הנתון המעודכן של השבוע הקודם שעמד על 275 אלף תביעות. ממוצע תביעות האבטלה בחודש האחרון, נתון הנחשב למהימן יותר, הצביע על עלייה של 5,000 במספר התביעות לרמה של 271,500.