"קיים נתק בין ציפיות התשואה לבין הנכונות ליטול סיכון"

מחקר של שרודרס מראה כי תשעה מתוך עשרה (91%) מהמשקיעים ברחבי העולם מתכננים גידול בהשקעות שלהם במשך 12 החודשים הבאים

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

מעל מחצית (54%) מהמשקיעים ברחבי העולם מרגישים יותר ביטחון כלפי הזדמנויות השקעה ל-12 חודשים הבאים ממה שהיה להם לפני כשנה, על פי סקר המשקיעים השנתי של חברת ההשקעות שרודרס לשנת 2015. תשעה מתוך עשרה (91%) מהמשקיעים ברחבי העולם מתכננים גידול בהשקעות שלהם במשך 12 החודשים הבאים. ברחבי העולם, המשקיעים מצפים לתשואה מאתגרת של 12% במשך תקופה זו.

המחקר, שנערך על ידי שרודרס בקרב של יותר מ-20,000 משקיעים ב- 28 מדינות, מראה גידול בתאבון להשקעות פיננסיות, בהשוואה לשנים קודמות. מחצית (50%) מהנשאלים מתכוונים להגדיל את הסכום לחיסכון או להשקעה ב-12 החודשים הקרובים, לעומת 43% מאלה שנשאלו בשנת 2014 ו-38% מאלה שנשאלו בשנת 2013. בממוצע, המשקיעים מתכננים להגדיל את הסכום שלהם המיועד לחסכון או להשקעה ב- 8.5% בשנה הבאה. בסך הכל, 87% מהמשקיעים ברחבי העולם מצפים ליצירת הכנסה מההשקעות שלהם.

כמעט תשעה מתוך עשרה (88%) מהמשקיעים הרוויחו מההשקעות שביצעו ב-12 החודשים האחרונים. עם רווחים ממוצעים של 10%, ו-5% דיווחו על הפסד. לשם השוואה, המשקיעים שנשאלו לפני שנתיים דיווחו על הפסדים של 4.6% בממוצע מאז המיתון.

עם זאת, למרות הביטחון הגבוה העולה ממצאי הסקר ל-12 החודשים הבאים והציפיות האופטימיות לתשואות דו ספרתית, הסקר מגלה נתק משמעותי בין התשואה הצפויה ובין נכונות המשקיעים לקחת סיכון.

באופן טיפוסי, משקיעים מבקשים להשקיע רק כ-21% של תיק ההשקעות שלהם בנכסים בסיכון גבוה/תשואה גבוהה כגון אקוויטי, כש-45% מכספי המשקיעים מושקע בנכסים נמוכי סיכון/תשואה, כגון, מזומן, וכשליש (35%) מושקעים בנכסים בעלי סיכון בינוני, כגון, אגרות חוב. הנתונים מצביעים על דעה קדומה לטובת השקעות לטווח קצר, עם כמעט חצי (46%) המעדיפים תוצאות בתוך שנה שנתיים.

למרות הנתק, פחות מרבע (23%) מהמשקיעים שנשאלו ישנו את אסטרטגיית ההשקעה שנקטו בה ויחפשו ייעוץ פיננסי מקצועי, בעוד שיותר משליש (34%) של המשקיעים מתכוונים להמשיך להשקיע כפי שעשו בשנים קודמות.

מסימו טוסאטו, סגן בכיר ליו"ר שרודרס, התייחס לסקר וציין כי "באופן ברור גורף כי הביקוש לרווח בקרב המשקיעים הוא נפוץ. המשקיעים נדרשים לעמוד ביעדים שונים כגון מימון החינוך של ילדיהם, רכישת דירה ראשונה, הקמת עסקים או תוספת להכנסה הקיימת שלהם בפרישה. הצורך והאתגר ליצירת הכנסות מהשקעות הן חזקות, במיוחד בסביבת הריבית הנמוכה בעולם. עם זאת, הסקר שלנו מדגיש כי קיים נתק ברור בין ציפיות התשואה של משקיעים ולבין הנכונות שלהם ליטול סיכון".