נעילה שלילית בוול סטריט על רקע נתוני המאקרו המאכזבים

הנתון המעודכן של התמ"ג ברבעון הראשון הצביע על צמיחה שלילית של 0.7% במשק האמריקאי ■ עוד נתוני מאקרו: אמון הצרכנים בשפל של שישה חודשים ומדד מנהלי הרכש צלל במאי ■ דיווח: אינטל שוקלת לרכוש את אלטריה

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

יום המסחר בוול סטריט (ו') ננעל היום בירידות שערים, שהביאו את המדדים לסכם שבוע של ירידות, על רקע פרסום נתוני מאקרו מאכזבים.

ב-15:30 פורסם נתון מעודכן על צמיחת המשק האמריקאי ברבעון הראשון, שהצביע על צמיחה שלילית של כ-0.7%, לעומת צפי לצמיחה שלילית של כ-1% ולעומת התרחבות של 0.2% בנתון הקודם.

סימן נוסף להאטה הוא מדד מנהלי הרכש (PMI) של שיקגו שפורסם היום, שצלל במאי לרמה של 46.2 נקודות, לעומת 52.3 נקודות באפריל.

עוד פורסם היום מדד סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן. הקריאה הסופית לחודש מאי הראתה צניחה ל-90.7 נקודות, שפל של שישה חודשים, בהשוואה לרמה הסופית באפריל - 95.9 נקודות.

באירופה דווח היום כי כלכלת דנמרק צמחה ב-0.4% ברבעון הראשון, שוויץ התכווצה ב-0.2% ואוסטריה צמחה ב-0.1%. כלכלת צ'כיה התרחבה ב-3.1%. בספרד דווח היום כי האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים הייתה שלילית בשיעור של 0.3% (עד אפריל).

מגמה מעורבת נרשמה היום בבורסות אסיה לאחר פרסום נתוני מאקרו ביפן. בורסת שנחאי התייצבה לאחר קריסה של כ-6.5% אתמול.

אתמול פורסם בארה"ב נתון תביעות האבטלה השבועיות, שהצביע על עלייה של 7,000 במספר דורשי האבטלה לרמה של 282 אלף, בשבוע שהסתיים ב-17 במאי. מדובר בשיא של 5 שבועות, כאשר בשוק ציפו לירידה לרמה של 270 אלף לעומת הנתון המעודכן של השבוע הקודם שעמד על 275 אלף תביעות. ממוצע תביעות האבטלה בחודש האחרון, נתון הנחשב למהימן יותר, הצביע על עלייה של 5,000 במספר התביעות לרמה של 271,500.

מניית אלטרה מזנקת על רקע דיווח כי אינטל שוקלת לרכוש את יצרנית השבבים.

אתמול פורסם כי טבע תשלם קנס עצום בהיקף של 1.2 מיליארד דולר במטרה ליישב תביעה הקשורה לתרופת הפרוביג'יל. ב-2006 הוגשה נגד טבע תביעה בה נטען כי היא פעלה באופן בלתי חוקי במטרה למנוע שיווק של תרופות מתחרות לפרוביג'יל.

האנליסטים קית' וייס ומליסה גורהאם ממורגן סטנלי הורידו את ההמלצה למניית צ'ק פוינט מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר", מבלי לשנות את מחיר היעד שלהם למניה, שנותר 73 דולר. "לצ'ק פוינט הייתה שנה טובה ב-2014 עם סביבת ביקושים חיובית בשוק האבטחה, ועלייה של 23% במחיר המניה", כותבים האנליסטים. "עם זאת, במבט קדימה, נתונים מסקרים שערכנו עם מנהלי אבטחה בכירים בארגונים, מראים שבמחזוריות של רכישת גרסאות חדשות של Firewall - גורם מפתח בצמיחה ב-2014 - כבר הגענו לשיא וישנה האטה".