שמילה ממשיך את הקו התקיף נגד בזק: דוח פיקוח לפני קנס

אבי ברגר כבר לא במשרד התקשורת, אבל המשרד ממשיך בקו נגד בזק, שלא עמדה בדרישותיו לספק טלפוניה בסיטונאות למתחרותיה ■ בזק: הדרך שהמשרד מבקש מבזק לספק את השירות אינה ישימה מבחינה הנדסית

אבי ברגר כבר לא במשרד התקשורת, אבל ממלא מקומו, מימון שמילה, ממשיך בקו אותו הוביל המשרד בתקופתו של ברגר נגד בזק. בשבוע שעבר שלח אגף הפיקוח, שבראשו עומד שמילה, דוח פיקוח ראשוני לבזק בעקבות אי-עמידתה בהוראות המשרד בנושא הטלפוניה (מתן זכות השימוש בתשתיות הטלפוניה שלה לטובת מתחרותיה).

דוח הפיקוח שנשלח הוא ראשוני בלבד, והוא בא בעקבות העובדה שבזק לא הציעה את שירותי הטלפוניה שלה בסיטונאות למתחרותיה ב-17 במאי. כעת, ממתין המשרד לתשובת בזק ולאחר מכן הוא אמור לשלוח דוח פיקוח מעודכן שבו יתברר האם הוא מקבל את הסבריה של החברה או לא, ובמידה ולא הוא אמור לציין מה גובה העיצום הכספי שהוא מתכוון להטיל על החברה בעקבות אי-עמידתה בתנאי הרישיון שלה.

בדוח הפיקוח שנשלח לבזק מצוין כי החברה עשתה דין לעצמה, לא קיבלה צו ביניים כפי שבקשה מבג"ץ, והיא נמצאת בהפרה של הרישיון שלה לאחר שלא עמדה בהוראות המשרד.

העובדה שבזק לא עומדת בדרישות המשרד בנושא הטלפוניה הייתה ברורה עוד קודם והחברה הבהירה שהיא איננה מסוגלת לעמוד בדרישות המשרד באופן שבו הוא הכתיב לה לספק את השירות.

בשבוע שעבר החברה שלחה לבג"ץ עדכון שבו היא צירפה חוות דעת של אבי פתיר שהיה משנה למנכ"ל בזק וסמנכ"ל הנדסה של החברה, ובו הוא קובע שהדרך שמשרד התקשורת מבקש מבזק לספק את השירות, אינה ישימה מבחינה הנדסית. בזק גם הציעה למשרד למנות בורר, כולל בורר בינלאומי שיבדוק האם ניתן לעמוד בדרישות משרד התקשורת, אך המשרד דחה את בקשתה, והוא עומד על כך שהפתרון ההנדסי שהציע הוא ישים, וניתן לבצעו בתוך פרק זמן קצר יחסית.

מבזק נמסר בתגובה כי "שילוב הטלפוניה כחלק ממהלך השוק הסיטונאי, על פי התנאים שקבע משרד התקשורת, אינו ישים מבחינה טכנולוגית. מעבר לכך, נושא הטלפוניה נדון כרגע בבג"ץ וממתין להחלטת בית המשפט בעניין. יש לציין כי במקביל, רפורמת השק הסיטונאי באינטרנט פועלת באופן מלא וחלק".