גאדג'טים: מצלמת האקסטרים הקופמקטית של HTC

ה-re היא אחת ממצלמות האקסטרים היותר נחמדות שראינו בתקופה האחרונה ■ מחירה עומד על 930 שקל

HTC השיקה באמצעות היבואן שלה בישראל, טאץ' גרופ, את מצלמת האקסטרים re לצילום סרטוני וידיאו ותמונות. במהלך הצילום אוחזים במצלמה ביד, מבלי להתבונן דרך עדשה או מסך וכך נהנים מהרגע מבלי לחוות אותו דרך המצלמה.

עיצוב:

העיצוב של ה-re הוא קופמקטי וקטן והוא אלמנט חשוב במוצר הזה. במבט ראשון עיצוב המצלמה מזכיר משאף של אסטמה. העיצוב החריג הזה, מתגלה כיעיל מאוד והוא זה שעושה את ההבדל מול מצלמות אקסטרים אחרות. נוח מאוד לאחוז את המצלמה ולצלם איתה מבלי לחשוש מזווית הצילום. התחושה טבעית ומאפשרת צילום מוצלח, מבלי להתעסק יותר מדי במצלמה.

ממשק:

הממשק של ה-re כמעט ספרטני. המצלמה נמצאת כל הזמן במצב המתנה (ואין צורך לחשוש שהסוללה תתרוקן). ברגע שאוחזים בה היא מתעוררת לחיים ומאפשרת צילום בלחיצה כפתור: לחיצה קצרה תבצע צילום תמונה, לחיצה ארוכה תאפשר צילום וידיאו. מעבר לזה, יש צילום וידיאו בקיטועי זמן, Time Lapse. כך שניתן לצלם נוף עם עננים או כבישים, במשך שעות ארוכות מה שיתקצר לצילום מהיר וערוך. יש אפשרות גם לצילום איטי.

אפליקציה:

חלק קריטי בחווית השימוש ב-re היא אפליקציה המיועדת לסמארטפונים (אנדוראיד ואייפון). האפליקציה מאפשרת לראות את המתרחש במצלמה בזמן אמת (באמצעות תקשורת WiFi), לראות את כל הסרטים והתמונות ולשתף אותם עם חברים גם באמצעות שידור וידיאו בזמן אמת ליו טיוב.

צילום:

המצלמה כוללת חיישן 16 מגה פיקסל, צילום וידיאו ברזולוציית Full HD ועדשה של 146 מעלות. התוצאות המתקבלות נהדרות ומפתיעות למדי. איכות הווידיאו טובה (אבל לא מדהימה), הצבעים מאוד עשירים, אבל מנגון ביטול הרעידות לא מספיק טוב. ניתן לבצע צילום מתחת למים, ללא אביזר נוסף (עד לעומק 3 מטר למשך שעתיים).

שורה התחתונה:

ה-re היא אחת ממצלמות האקסטרים היותר נחמדות שראינו בתקופה האחרונה. מה שמפריע הוא הקושי למצוא לה ביבוא רשמי, אביזרים משלימים, כמו תושבת לאופניים. מחירה עומד על 930 שקל.