דלק רכב תחלק דיבידנד ענק; גיל אגמון יקבל 153.7 מ' ש'

דלק רכב תחלק דיבידנד נדיב בהיקף של יותר מ-410 מיליון שקל ■ קבוצת דלק, שמחזיקה ב-22.5% ממניות החברה, תקבל דיבידנד בהיקף כולל של כ-92.3 מיליון שקל.

גיל אגמון / צילום: איל יצהר
גיל אגמון / צילום: איל יצהר

חברת דלק רכב , שבשליטת ובניהולו של גיל אגמון, תחלק דיבידנד נדיב בהיקף של יותר מ-410 מיליון שקל. הדיבידנד ישולם בתחילת יולי למי שיחזיק במניות החברה ב-18 ביוני.

מדובר בדיבידנד בשיעור של 4.4 שקל למניה, שהנהנים העיקריים ממנו יהיו אגמון - שמחזיק בכ-37.5% ממניות החברה ויקבל דיבידנד בהיקף של כ-153.7 מיליון שקל - וקבוצת דלק. זו האחרונה, מחזיקה ב-22.5% ממניות החברה ותקבל דיבידנד בהיקף כולל של כ-92.3 מיליון שקל.

אגמון מייעד את הדיבידנד לפרעון כספי הלוואה מבנק הפועלים ששימשה אותו לרכישת השליטה בדלק רכב - יבואנית מכוניות מאזדה, פורד וב.מ.וו. ל"גלובס" נודע כי בין אגמון לבנק מתקיים מו"מ על סכום הפרעון ועל מחזור חוב חלקי.

מאז עברה השליטה בדלק רכב לידי אגמון בספטמבר 2010 חילקה החברה קרוב ל-2 מיליארד שקל בדיבידנדים, כאשר חלקו של אגמון עמד על כ-750 מיליון שקל. דלק רכב נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-4.38 מיליארד שקל, לאחר שטיפסה מתחילת השנה בכ-40%.

השקעתו של אגמון בחברה בוצעה באמצעות הלוואה של כמיליארד שקל שהעמיד לו קונסורציום של בנקים בראשות הפועלים. לפני כשלוש שנים וחצי היה אגמון מופסד כחצי מיליארד שקל "על הנייר", אך מאז זינקה המניה ב-160% וכיום הוא מורווח בגדול הודות לרוח גבית חזקה שהעניקו לתוצאות החברה פיחות הין והנפקת חברת הטכנולוגיה מובילאיי בוול סטריט. שווי ההחזקות של אגמון בדלק רכב עומד כיום על 1.65 מיליארד שקל.