נתניהו: "נילחם בעודף הרגולציה במשק בגרזנים"

"אנחנו פוגעים בכלל אזרחי ישראל על ידי רגולציה מבהילה. אז אם מישהו חשב שזה בסדר, אנחנו לא בסדר. אנחנו במקום רע, ואנחנו נשפר את זה ונהיה במקום טוב. זה היעד הראשון והוא יושג הרבה יותר מהר ממה שחושבים"

בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון / לע"מ
בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא היום (א') נאום ארוך ונוקב בישיבת הממשלה על מעמדה של מדינת ישראל בזירת דעת הקהל העולמית. זאת על רקע, הנסיונות הפלסטינים שכשלו להעביר החלטת חרם על ישראל בארגון הספורט פיפ"א.

נתניהו אמר הבוקר: "אנחנו נמצאים בעיצומו של מאבק גדול שמתנהל נגד מדינת ישראל, מסע בינלאומי להשחרת פניה. הוא איננו קשור למעשינו, הוא קשור לעצם קיומנו. זה לא משנה מה שאנחנו עושים, זה משנה מה שאנחנו מסמלים ומה שאנחנו מהווים. עכשיו, זה תופעה שהכרנו בהיסטוריה של עמנו - מה לא אמרו על העם היהודי? אמרו עלינו שאנחנו מוקד של כל הרוע בעולם, אמרו עלינו שאנחנו מרעילי הבארות של האנושות, אמרו עלינו שאנחנו שותים את דמם של ילדים קטנים - כל אותם דברים אומרים עלינו גם היום. זה לא היה נכון אז, זה לא נכון היום. אין לזה שמץ של אמת.

"קראתי שוב את שירו של נתן אלתרמן, המופלא, על ההטחות וההאשמות שמאשימים בנו, והוא אמר שהדבר החשוב ביותר שאנחנו לא נאמין לדברים הנוראים שמכוונים נגדנו, כי זה בסוף יהיה הניצחון נגדנו. כל עוד לא נאמין, כל עוד נדחה את הדברים הללו ולא נעסוק בהלקאה עצמית, נהיה חזקים ואיתנים.

"חשוב להבין שהדברים הללו לא נגזרים מכך שאם נהיה יותר נחמדים, נהיה קצת יותר נדיבים... אנחנו מאוד נדיבים, אנחנו הצענו הרבה הצעות, עשינו הרבה ויתורים - זה לא שינה דבר, משום שמדובר כאן במסע דה לגיטימציה לישראל, שרוצה לשלול את עצם זכותנו לחיות כאן.

"צריך לשאול איך יכול להיות שאת ישראל מאשימים על בתים בגילה, או על פעולות כאלה ואחרות שאנחנו עושים כדי להגן על עצמנו מפני טרוריסטים, אבל כשיש פי מאה ויותר אנשים שנטבחים בסוריה, רק בסוריה - אין מחאות, אין גינויים, אין 80% מההחלטות של ועדות זכויות האדם באו"ם. זה לא מכוון נגד סוריה.

"אותנו מאשימים, את חיילי צה"ל מאשימים כהורגי ילדים. ראיתי משלחת של צה"ל בנפאל, שהצילה ילדים נפאלים, שיילדה, הביאה ילדים לעולם. לא ראיתי משלחות של בוקו חראם שם, לא ראיתי משלחות של איראן שם, לא ראיתי משלחות של אל-קאעידה ולא ראיתי משלחות סוריות.

"אין שום הצדקה למסע הדה לגיטימציה שעושים למדינת ישראל, שמנסים להשעות אותה מגופים בינלאומיים, והדבר האחרון שאנחנו צריכים לעשות זה להרכין ראש ולשאול במה טעינו, במה שגינו. לא טעינו ולא שגינו, אנחנו לא מדינה מושלמת, אנחנו לא מתיימרים להיות כזאת, אבל מציבים לנו סטנדרטים, גם מעוותים וגם גבוהים יותר מאשר כל מדינה אחרת, כל דמוקרטיה אחרת, ואין דמוקרטיה מאותגרת כמו מדינת ישראל, ששומרת על זכויות האדם, ששומרת על פלורליזם, ששומרת על אנושיות, גם במצבי מלחמה הקשים ביותר, גם כשנורים אלפי טילים על עריה. לכן, אנחנו לא עוסקים כאן בהצטדקות, אנחנו עוסקים כאן באמירת האמת.

"היינו צריכים להדוף בסוף השבוע במאמץ בינלאומי גדול את הניסיון להדיח אותנו מפיפ"א, ואני שמח שהצלחנו בזה. זה יהיה חלק ממאמץ מתמשך, אינני משלה את עצמי שהמאמצים האלה ייפסקו, ואנחנו נצטרך לפעול בחזית רחבה מאוד, אבל הדבר הראשון שנתחמש בו זה באמת, באמת, וגם בגאווה הפנימית שאנחנו יודעים מי אנחנו, ומה אנחנו ומה אנחנו מייצגים, ולא ניכנע לעלילות.

"ולכן, צריך לרשום הישג, הישג חשוב, אבל צריך לרשום גם שזו נקודת ציון במסע ארוך שבו נעמוד על הזכויות שלנו, נעמוד גם על האמת - לא על האמת שלנו בלבד, על האמת, ולא ניתן להדיח אותנו מארגוני ספורט חשובים וגם אלה שאינם חשובים".

נתניהו התייחס בנאומו גם להידרדרות של ישראל בדירוג הרגולציה העולמי: "לפי הסטטיסטיקה של הפורום הכלכלי העולמי, ישראל הידרדרה ברמת עודף הרגולציה, ממקום 23 בעולם ב-2006 למקום 116 ב-2014. אנחנו מבריחים עסקים, אנחנו מבריחים יזמים מכאן, אנחנו יוצרים כאן אווירה ומציאות של רגולציית יתר, של משפטיזציית יתר, של רגולטור שנכנס בתוך רגולטור שנכנס בעוד רגולטור ועוד רגולטור...

"אנחנו לא סתם מקימים היום ועדה, התחייבנו להילחם בזה, להילחם בזה עם גרזנים - זה לא יהיה. נחזיר את עצמנו למקום שאנחנו ראויים להיות בו, אין הצדקה למה שקרה פה. אנחנו פוגעים באזרחינו, אנחנו פוגעים קודם כל בשכבות החלשות, כשאנחנו פוגעים בצמיחה, ואנחנו פוגעים בכלל אזרחי ישראל על ידי רגולציה מבהילה. אז אם מישהו חשב שזה בסדר, אנחנו לא בסדר. אנחנו במקום רע, ואנחנו נשפר את זה ונהיה במקום טוב. זה היעד הראשון, אחד משלושת היעדים הראשונים של הממשלה הזאת, והוא יושג הרבה יותר מהר ממה שחושבים, בשיתוף פעולה של כל השרים והשרות".