ועידת שוק ההון של "גלובס": נבחרת העתיד של הפינטק

לקראת אירוע חברות הפינטק שיתקיים במסגרת ועידת שוק ההון של "גלובס" - אנו מציגים את המועמדות הסופיות ■ אחת מהן תיבחר להבטחה של הפינטק הישראלי

ועידת שוק ההון 2015 לוגו
ועידת שוק ההון 2015 לוגו

ביום שלישי הקרוב, 2 ביוני, יתקיים אירוע חברות הפינטק, במסגרת ועידת שוק ההון לנושאי בנקאות ופיננסים של "גלובס", בשיתוף BDO זיו האפט.

כ-70 חברות סטארט אפ טכנולוגיות נרשמו לתחרות הנערכת בשיתוף לאומי-טק, מתוכן נבחרו מועמדות סופיות על-ידי צוות המומחים בתחום הפינטק והפיננסים: איתי בן זאב, ראש חטיבת שוקי הון בלאומי; אבי זאבי, שותף מייסד בכרמל ונצ'רס וקבוצת ויולה; לירון ורמן, מנהל מעבדת החדשנות הטכנולוגית של סיטי בישראל; אסף סרי, סמנכ"ל בחברת מודליטי טכנולוגיות; יובל טל, מייסד ונשיא חברת payoneer; ורו"ח איתן ים, שותף אשכול פיננסי BDO זיו האפט.

החברות מספקות הצצה לענף הפינטק: מחברה המאפשרת ייעול מסחר בין בנקים, לאחרת המציעה העברת כספים זולה ונוחה באמצעות יישום סלולרי, לחברה המספקת זיהוי רגשות בעת שיחה למוקד שירות לקוחות, מניעת הונאה בתשלומים במובייל ועוד.

השבוע הגיעו החברות הנבחרות למפגש הכנה ב-,TechDate יחידה בקבוצת מקאן, המנוהלת בידי אלאב הורוביץ, שמטרתה לחבר בין מותגים לסטארטאפים ולטכנולוגיות.

מחברים את הסוחרים

ZOOZ הוקמה ב-2010, והושקה לראשונה ב-2012. אורן לוי, מנכ"ל ומייסד, אומר כי החברה מספקת פלטפורמת תשלומים אשר נועדה לסייע לסוחרים למקסם את ביצועי התשלומים. "המוצר מיועד לסוחרים בכל רמות שרשרת ההפצה והשיווק, ובהם קמעונאים, ספקי שירות, חברות טכנולוגיה ונסיעות.

"ZOOZ מציעה לסוחרים גמישות בהתחברות למוסדות פיננסיים רבים, ואפשרות לשלב בקלות דרכי תשלום שונות, ובהן ארנקים אלקטרוניים ושיטות תשלום חלופיות. החברה מאחדת ומנתחת את כל נתוני התשלומים, ומספקת מידע לסוחרים, שמאפשר להם להתאים אישית את חוויית הלקוח באינטרנט ובחנויות. ZOOZ שואפת להפוך לפלטפורמה שתשמש באופן גלובלי את הסוחרים בכל הרמות. החברה תמשיך להתפתח כדי להפוך חלק בלתי נפרד מאסטרטגיות תשלומי הסוחרים, ותאפשר להם למזער את נטל עיבוד התשלומים.

השליטה חוזרת לשחקנים

TradAir הוקמה בסוף 2010. לדברי אילית גלר, מייסדת ומנכ"לית, הרעיון המרכזי מאחורי החברה הוא הובלה של מהפכה טכנולוגית במוצרים פיננסיים הנסחרים מעבר לדלפק.

"טרידאייר פיתחה מנועי תמחור למכשירים פיננסיים. כיום התחום נשלט בידי הבנקים הגדולים, ורוב העסקאות מתבצעות באופן ידני ויקר. TradAir מאפשרת ל-99% מהשחקנים בשוק לקחת בו חלק בעלויות נמוכות.המוצר מיועד לבנקים וברוקרים ולמוסדות פיננסיים.

זוהי טכנולוגיה חדשנית למוצרים פיננסיים. השימוש במוצר מאפשר הגדלת מחזורי הרווח והרחבת מעגל הלקוחות. המערכת עוצבה במטרה לתמוך במהירויות גבוהות של העברת מידע, בביטחון מידע ובביצועים.

"החברה מורכבת מצוות שמתמחה בטכנולוגיות פיננסיות, ובעל היכרות עמוקה עם המוסדות הפיננסיים. אנו מאמינים כי החברה יכולה לשנות את חוקי המשחק על-ידי החזרת השליטה לבנקים המקומיים ולמוסדות הקטנים יותר בשוק".

עוצרת את ההונאות

חברת OffLA הוקמה ב-2014, מספר ד"ר נחשון מרגליות, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה.

"אנו מבקשים לשפר, עד מניעה מוחלטת, את זיהוי הונאות דרך ארנק סלולרי. החברה פיתחה מוצר מהפכני שמאפשר להריץ זיהוי הונאות על הסמארטפון, במתכונת דומה למה שמתבצע כיום במערכת השרתים הגדולה של חברת האשראי.

"אופלה פיתחה מערכת מניעת הונאות מוגנת פטנט, המתחרה במערכות המרכזיות למניעת הונאות. המוצר מיועד ליצרני ארנקים סלולריים, שיוכלו להציע שירות מניעת הונאות לחברות האשראי או לבתי העסק - הנפגעים העיקריים מפעולות הונאה.

"אופלה רואה עצמה בעוד מספר שנים כחברה המובילה בעולם במניעת הונאות לארנקים סלולריים, בד בבד עם השתלטות התשלומים הסלולריים על שוק האשראי לתשלומים, תוך דחיקת כרטיסי הפלסטיק מההגמוניה שהייתה להם בשוק זה לאורך 30 השנים האחרונות".

PayBox: ניהול קבוצתי של כספים

"איסוף כסף לטיול משפחות, ניהול התקציב בדירת שותפים ואפילו גביית הכספים בוועד ההורים - כל אלו הם דוגמאות להתנהלות קבוצתית אשר טומנת בחובה אלמנטים כספיים", כך מסביר טל גרינברג, מנכ"ל ומייסד פייבוקס (PayBox), שהוקמה בינואר 2014. "כאן מתחילה הבעיה: לקבוצות אין כלים מספיק טובים כדי לאסוף כסף, לנהל חשבון משותף ולבצע תשלום קבוצתי אמיתי. PayBox מציעה שירות כזה בדיוק: שירות תשלומים, תוך שימוש במחסן כלים ייעודי שפותח כדי לתמוך במגוון רחב של תרחישים.

"המוצר מיועד לגברים ונשים בגילאי 20-40, מחזיקי סמארטפון ובעלי כרטיס אשראי או חשבון בנק, אשר מנהלים אורח חיים חברתי/קהילתי, בישראל ובאירופה.

"המוצר שלנו הושק כיישום סלולארי, מתוך הבנה ששם נמצא הקהל שלנו, ושם הוא מצפה לקבל מענה. חזון החברה הוא להפוך לשחקן מוביל בתחום הפיננסי-חברתי, שכולל תשלומים חברתיים, הלוואות והשקעות חברתיות".

עוזרים לשחקנים הוותיקים

יגאל צ'מרינסקי, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ב-WAYERZ: "התחלנו את הפעילות לפני למעלה משנה. העסקה הבסיסית כיום בהעברות בינלאומיות היא העברת WIRE - העברת כסף מגוף מקומי לגוף בחו"ל. העברה זו מאוד לא יעילה - לוקחת זמן רב ועולה הרבה כסף. וויירז, בדומה לתוכנת הניווט ווייז, פיתחה אלגוריתם ייחודי שמאפשר לבנק השולח למצוא את המסלול האופטימלי לכל העברה.

"שוק היעד של פתרונות החברה הוא בנקים ברחבי העולם, המקבלים ומספקים שירותי בנקאות קורספונדנטית.

"החברה עוסקת בעולם התשלומים (PAYMENTS), בדומה לחברות רבות אחרות. אולם בעוד שהאחרות מספקות פתרונות חדשים כדי לעקוף את השחקנים הוותיקים (בנקים, חברות אשראי) אנו דווקא מספקים כלים חדשים לשחקנים הוותיקים, כדי לאפשר להם להתייעל ולהתחרות בכל אותם שירותים חדשים.

"החזון שלנו הוא לבנות חברה גלובלית המתמחה באספקת פתרונות טכנולוגיים לעולם הבנקאי".

מענה לשני הצדדים

חברת BEHALF הוקמה ב-2011. החברה, לדברי מנכ"ל ומייסד החברה, בנג'י פיירברג, עוזרת לעסקים קטנים לצמוח על-ידי מימון הרכישות שלהם מספקים. "אנו מממנים עסקאות עד 25 אלף דולר עבור מלאי, שירותים וציוד, והלקוח שלנו (בעל העסק) בוחר את לוח הזמנים הנוח לו להחזר המימון - עד 120 יום, בתשלום יחיד או בפריסת תשלומים ובריביות נמוכות הדומות לריביות כרטיס אשראי.

"התהליך שלנו הוא אחד הקצרים והזולים בשוק המימון האינטרנטי, הודות למודל המבוסס על מקורות מידע רבים ולא מסורתיים, כגון רשתות חברתיות ומקורות מידע הנגישים בחינם ברשת."

Behalf עוזרת לעסקים קטנים לקנות מוצרים ושירותים, ועוזרת לספקי שירותים ומוצרים למכור ללקוחותיהם. כך למעשה פונה המוצר לשני קהלי יעד אשר מוצאים ב-Behalf פתרון משותף.

"החזון שלנו הוא להיות מנוע צמיחה של המשק דרך סיוע לעסקים הקטנים לגדול ולהתפתח".

מביאה את בשורת התשלומים

PayItSimple (פיי איט סימפל) נוסדה ב-2008 והושקה באופן מסחרי ב-2014.

סטייסי פסברג, סגנית נשיא לשיווק, אומרת כי "החברה מאפשרת לסוחרים (באינטרנט ופיזית) להציע ללקוחותיהם תשלומים ללא ריבית בכרטיסי האשראי הקיימים שלהם. מדובר ברעיון כמו ה"תשלומים" הנהוגים בישראל, אולם סוג זה של קנייה בתשלומים קיים רק בשש ארצות, כך שאנו מביאים זאת לכל מקום. "אנו עסק מסוג B2B2C ("עסק-לעסק-ללקוח"); אנו פונים לסוחרים ולמפיצים שמציעים זאת ללקוחותיהם.הפתרון שלנו, הרשום כפטנט, אינו מוצע על-ידי אף חברה אחרת ברחבי העולם.אנו רואים את הפתרון של פיי איט סימפל מוצע בעתיד על-ידי סוחרים ברחבי העולם; היעדים הראשונים שלנו הם ארה"ב ובריטניה, אולם אנו מתכוונים להתפשט אל מחוץ לאירופה, למזרח הרחוק ולאמריקה הלטינית".

על תבונה ורגישות

"נמסיסקו הוקמה ב-2000, כך מספר אמיר ליברמן, ממציא הטכנולוגיה ומייסד החברה.

"הרעיון שעליו מבוססת החברה הוא הקול, שהוא אמצעי ההתקשרות הבסיסי ביותר. היכולת לפשט אותו ל'מה אני מתכוון באמת כשאני אומר...', ולהכניסו למודל ממוחשב אובייקטיבי, יכולה להשפיע ולשפר את כל תחומי חיינו.

"המוצר לזיהוי הונאה נועד לכל ארגון או חברה שמעוניינים לשפר את שירות הלקוחות, על-ידי זיהוי מהיר של כוונת הלקוח, אם הוא דובר אמת או נרגז מאוד על רמת השירות שניתנה לו.

"הטכנולוגיה שלנו מבוססת על ניתוח קולי של רגשות אמת, ולכן אנחנו נמצאים בנקודת הממשק הראשונה שבה מתרחשת אינטראקציה קולית בין לקוח לנותן שירות, ובכך יכולים לסייע בקבלת החלטה בזמן אמת.

"החזון של נמסיסקו הוא שהטכנולוגיה שלה לזיהוי רגשות תהיה חלק אינטגרלי מכול מערכת אשר נדרשת להבנת רגשות אנושיים כדי להגיע להחלטה טובה יותר".

התוכנה שרואה את כל החשבון

משלי הוקמה ב-2013. אודי ויאיר גורדין, המייסדים, מספרים כי הם מבקשים להציע פתרון מהיר וקל למשימה המורכבת של בדיקות וניתוחים של דוחות כספיים והנהלת כספים לצורך גילוי מעילות ואי-סדרים.

"הפתרון שלנו יוכל לגלות מעילות בזמן קצר ביותר, הוא מסייע לרו"ח המבקר לדעת באמת מה מצב הנתונים הכספיים בחברה (ולא רק בבדיקות מדגמיות ואקראיות שנעשות היום).

"קהל היעד שלנו הוא רואי חשבון מבקרים; בעלי חברות, דירקטורים, מבקרי פנים, מנהלי סיכונים ומשרדי רו"ח; רשות ני"ע; בנקים ונותני אשראי לחברות - עבור בדיקות סיכון לפני מתן אשראי.

"הפתרון של משלי תוכנה הוא היחידי שמתאים גם לחברות קטנות ובינוניות - ללא צורך בהתקנות תוכנה, בניגוד למתחרים הקיימים.

"החזון שלנו כולל כניסה לשווקים באירופה ובארה"ב והפיכה לגורם המוביל בעולם את הבדיקות האוטומטיות בתחום הנהלת החשבונות וה-ERP".