אפריקה ישראל עברה לרווח; אפריקה תעשיות הפסידה 35 מ' ש'

אפי פיתוח רשמה ברבעון רווח של כ-6 מיליון דולר ■ נובוגרוצקי: "הרבעון האחרון עמד בסימן התמודדות אל מול המצב המאתגר ברוסיה, שקיבל ביטוי בתוצאות אפי פיתוח"

אברהם נובוגרוצקי -  מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל / צילום: עודד קרני
אברהם נובוגרוצקי - מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל / צילום: עודד קרני

אפריקה ישראל עברה ברבעון הראשון לרווח של 9 מיליון שקל המיוחסים לבעלים, לעומת הפסד של 500 אלף שקל ברבעון המקביל ב-2014, כך עולה מדוחותיה הכספיים של הקבוצה שהתפרסמו היום (א').

אפי פיתוח רשמה ברבעון רווח של כ-6 מיליון דולר. אפריקה ישראל נכסים סיכמה את הרבעון עם רווח נקי המיוחס למחזיקי ההון של כ-49 מיליון שקל.

דניה סיבוס הציגה גידול של 34% לעומת אשתקד ברווח הנקי המיוחס לבעלים לכ-19 מיליון שקל. אפריקה ישראל מגורים הציגה צמיחה של 35% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות לכ-12 מיליון שקל.

מנגד, אפריקה ישראל תעשיות דיווחה על הפסד ברבעון בסך של כ-35 מיליון שקל הנובע בעיקרו מפעילות נגב קרמיקה ומהקמת המפעל בירוחם.

תזרים המזומנים של אפריקה ישראל מפעילות שוטפת (מאוחד) הסתכם ברבעון בכ-132 מיליון שקל ויתרות הנזילות של החברה (סולו מורחב) הסתכמו בכ-466 מיליון שקל.

המנכ"ל אברהם נובוגרוצקי מסר כי "הרבעון האחרון עמד בסימן התמודדות אל מול המצב המאתגר ברוסיה, שקיבל ביטוי בתוצאות אפי פיתוח. לאור ההתייצבות המסוימת במצב הכלכלי ברוסיה, במהלך השנה הקרובה נמשיך לפעול באופטימיות זהירה בגזרה זו ולבחון את צעדינו הבאים בהתאם להתרחשויות".