נעילה חיובית בבורסה; פוקס זינקה 5%, בזק וקנון 2.4%

יציבות באירופה ועליות קלות בוול סטריט ■ עונת הדוחות הסתיימה ■ ארז צדוק: "משקיעים שינסו השבוע לתזמן את השוק עלולים לחטוף קלקול קיבה"

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

יום המסחר בבורסה של תל אביב (ב') נחתם בעליות שערים, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בעליות, בסיומו של יום תנודתי. בינתיים, בורסות אירופה נסחרות ביציבות בעוד עליות קלות נרשמות בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

ארז צדוק מקרנות אביב מציין הבוקר כי "שוק המניות העולמי השבוע יהיה אחד הלא צפויים שחווינו. המנה העיקרית בתפריט היא סלט יווני בדמות אי תשלום חוב ביום שישי הקרוב. האירופאים מנסים לדחות את הקץ אבל הדבר הטוב ביותר יהיה לתת ליוון לפשוט את הרגל ולהיכנס לתהליך הבראה מוסכם. משיכת הקץ רק מאריכה את אי הוודאות אך לא תימנע את התוצאה הסופית וחבל".

"ההמבורגר האמריקאי הוגש בשבוע שעבר עם הרבה חמוצים - ירידה בצמיחה ועלייה באבטלה ביום שישי הקרוב האירופאים אמורים להגיש את הפתעת התפריט - החלטת הריבית. למרות האינדיקטורים השליליים ומחירי המניות הלא נמוכים, השוק האמריקאי התממש בכאחוז בלבד כי כשהריבית אפסית, המשקיעים אוכלים גם המבורגר שרוף וגם סלט יווני תפל. עם זאת, השווקים צפויים להיות תנודתיים השבוע עקב הנתונים הכלכליים והאירועים שאינם תומכים בהשקעה מחד, ותיאבון המשקיעים לתשואה שגורם לכל מזון שמוגש, להיחטף מהצלחת. משקיעים שינסו השבוע לתזמן את השוק עלולים לחטוף קלקול קיבה. למשקיעים לטווח ארוך מומלץ לסבול את התנודתיות ולא לפעול, אלא להמתין. מי שחי ממסחר לטווח קצר, עשוי לחוות שבוע מעניין", אומר צדוק.

בבלומברג פורסמה כתבה בשבוע שעבר , במסגרתה מצוין כי הסיבות שהביאו לראלי האחרון בבורסה של תל אביב עדיין בתוקף ואין סיבה למכור מניות למרות השיא האחרון במדד ת"א 25.

המכפיל הממוצע בבורסה נמוך בכ-13% לעומת אירופה וארה"ב, רמת התנודתיות שולחת איתות שורי וגם לפי הממוצעים הנעים הראלי בת"א יכול להימשך עמוק לתוך 2015, למרות פתיחת השנה החזקה. "נראה שמה שעשוי לשנות את המגמה זו העלאת ריבית אולם ברור שזה לא צפוי לקרות בקרוב. אם כבר מדובר על עוד הורדת ריבית אפשרית", אומר אמיר גיל, מנהל השקעות בכיר בפסגות.

עונת הדוחות הסתיימה אתמול. אפריקה ישראל דיווחה כי עברה ברבעון הראשון לרווח של 9 מיליון שקל המיוחסים לבעלים, לעומת הפסד של 500 אלף שקל ברבעון המקביל ב-2014.

שפיר הנדסה דיווחה אמש כי הרווח מפעילויות נמשכות ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-27 מיליון שקל, בהשוואה לכ-55 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בזן דיווחה הבוקר כי השלימה את השלב המוסדי של גיוס אג"ח בהיקף של כ-470 מיליון שקל. בהנפקה נרשמו ביקושים גבוהים בהיקף של כ-710 מיליון שקל.

חברת פלוריסטם דיווחה היום על מספר אישורי פטנט המגנים על תהליך הייצור, ההרכבים הפרמצבטיים וטיפולים למחלות שפיתחה מתאי גזע מהשלייה, במגוון שווקים, ובהם סין, דרום קוריאה, מקסיקו, רוסיה וישראל.