העיכובים בדואר: חלק מהדוורים מתקשים להסתגל לרפורמה

מבדיקה שערך "גלובס" עולה כי עיקר העיכובים התגלו באזור ירושלים ובבני-ברק, אבל בימים האחרונים ניכר כי החברה הצליחה להשתלט על משלוחי הדואר שלא הופצו, וכרגע אין בעיית חלוקה באותם אזורים

העיכובים בחלוקת הדואר בשבועות האחרונים נובעים מעימותים פנימיים בתוך ועדי העובדים בחברת דואר ישראל וכתוצאה ממחלות ילדות בהסתגלות לרפורמה החדשה בחברה.

מבדיקה שערך "גלובס" עולה כי עיקר העיכובים התגלו באזור ירושלים ובבני-ברק, אבל בימים האחרונים ניכר כי החברה הצליחה להשתלט על משלוחי הדואר שלא הופצו, וכרגע אין בעיית חלוקה באותם אזורים.

אחת הסיבות לעיכובים קשורה ברפורמה בדואר ישראל, בכך שהדוורים נדרשים כעת לחלק דואר בכמות כפולה ממה שחילקו עד עתה, ותמורת אותו תשלום.

במילים אחרות, הרפורמה מגדילה את תפוקות הדוורים בצורה משמעותית, ובאופן טבעי חלק מהדוורים התקשו בהתחלה לעמוד במעמסה. כתוצאה מכך החלו עימותים פנימיים בין עובדים ומנהלים, ובסופו של דבר נאלצן ההנהלה, בראשות ממלא-מקום המנכ"ל הרצל ברמג, ומנהלים בכירים להתערב ולהוכיח לעובדים כי הגידול בתפוקות ניתן לביצוע. לעובדים הוצגו עבודות מחקר פנימיות וחיצוניות כדי להראות להם שהגידול בכמויות החלוקה שהוטל עליהם הוא סביר ומקובל.

דף הפייסבוק של דואר ישראל מלא בתלונות של אזרחים על עיכובים במשלוח דברי דואר, אך כאמור נראה כי מדובר במחלות ילדות של הרפורמה שרק נכנסה לתוקף, ויש לקוות שבעתיד הקרוב היא תישא פירות.