נעילה חיובית בבורסה; פרוטרום עלתה 3% ונייס טסה 5.4%

דיווח: טבע מתכננת להגדיל ההחזקה במיילן ל-4.6% ■ נחשף ב"גלובס": קרן פימי במו"מ לרכישת השליטה בנייר חדרה ■ עליות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ שוב ירידות באג"ח הממשלתיות

בורסת NYSE Euronext בפריס / צילום: רויטרס
בורסת NYSE Euronext בפריס / צילום: רויטרס

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ד') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בבורסות בניו יורק ובאירופה שנשענת על נתוני מאקרו, הותרת הריבית על כנה בגוש האירו, והציפייה לפתרון המשבר ביוון. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

שוק האג"ח ממשיך לרכז עניין רב לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול באג"ח הארוכות. גם היום נרשמו באג"ח השקליות הארוכות ירידות.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין כי "שוק האג"ח מנסה למצוא את נקודת שיווי המשקל לאחר הירידות החדות שהוא חווה בתקופה האחרונה. אני סבור שישנם מספר "אבני דרך" שעשויים להצביע על הכיוון של השווקים. נתוני התעסוקה בארה"ב שעתידים להתפרסם בשישי הקרוב עשויים לשפוך מעט אור על כיוונה של הכלכלה האמריקאית ועל המשמעות שתהיה לנתון זה על מועד העלאת הריבית. נכון לעכשיו, אני סבור שיש לנקוט עדיין בעמדה דפנסיבית בשוק האג"ח, לא רק הממשלתי אלא גם ואולי בעיקר בקונצרני שדי הצליח לחמוק מהירידות".

מנהיגי אירופה וראשי קרן המטבע הבינלאומית הסכימו להאיץ את השיחות, זאת בניסיון להציל את יוון ממצב של חדלות פירעון. יוון אמורה ביום ו' הקרוב לשלם לקרן המטבע תשלום עבור הלוואה, והמדינה מצהירה כי היא יכולה לעמוד בתשלום שכזה, אולם תשלום זה הוא הקטן ביותר מארבעה תשלומים אותם צריכה לסלק יוון החודש, בהיקף כולל של 1.6 מיליארד אירו.

"יוון יצרה אי ודאות, וזו סיבה טובה לשווקים להתגבש. המניות יירדו היום, אלא אם נראה פריצת דרך במגעים עם יוון, אבל קשה להאמין שמשהו יקרה עד יום שישי", ציינו היום בבנק יוליוס בר השוויצרי.

אתמול דיווחנו כי יו"ר קרן פימי, ישי דוידי, סימן את יעד ההשתלטות הבא שלו: חברת נייר חדרה הנסחרת בבורסה לפי שווי של 413 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי דוידי כבר החל במגעים מול חברת כלל תעשיות, הנשלטת על ידי לן בלווטניק, המחזיקה ב-59% ממניות נייר חדרה בשווי של 244 מיליון שקל. המחיר הנדון במגעים לרכישה הוא בפרמיה של עשרות אחוזים על מחיר השוק. לא ניתן היה לקבל את תגובת פימי וכלל תעשיות לידיעה.

מניות טבע עלו לאחר שחזרו מניו יורק עם פער חיובי. בהנהלת טבע לא מתרגשים כנראה מהמכתב האחרון שפרסם יו"ר מיילן רוברט קורי ומתכוונים להמשיך את רכישת מניות מיילן בהיקפים של יותר ממיליארד דולר. כך עולה מדיווח בסוכנות "רוייטרס". לפי הדיווח (על פי "מקורות הקרובים לנושא") הנהלת טבע מעוניינת להגיע להחזקה של כ-4.6% ממניות מיילן, מהלך שיאפשר לה לאתגר את החברה בבית המשפט בהולנד או ארה"ב, במידת הצורך.

האנליסט דורון דגול מבנק אגוד עדכן את סקירתו על מניית ריט 1 . הבנק מעלה את ההמלצה מ"תשואת חסר" ל"החזק" ומעלה את מחיר היעד מ-11.1 ל-11.8 שקל למניה.