בזק תשיק בקרוב שירות בית חכם

החלה בפיילוט במסגרתו ספקה ערכה להתקנה עצמית המאפשרת צפייה בזמן אמת אחר הנעשה בבית

סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי
סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי

בזק עתידה להשיק בקרוב שירותי בית חכם ללקוחותיה, אשר יאפשרו להם לעקוב ולשלוט מרחוק אחר הנעשה בביתם. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה החלה החברה לבצע פיילוט, לקראת השקת השירות.

הפיילוט כולל עשרות משתתפים, שבביתם מותקנת רשת אלחוטית, כשכל אחד מהם קיבל ערכה להתקנה עצמית, המאפשרת צפייה בזמן אמת אחר הנעשה בתוך הבית, קבלת התראות אודות המתרחש שם ואף ניהול שיחה באמצעות המכשיר עם אלה הנמצאים בבית. המעקב והשליטה בנעשה בבית מתבצעים בפשטות, באמצעות הסמארטפון של הלקוח.

תחום ה - Internet of Things, שהוא טכנולוגיית חיבור של התקנים ממחושבים לתשתית האינטרנט, הוא מהצומחים ביותר בעולם ההיי-טק. הטכנולוגיה מאפשרת תקשורת מתקדמת בין מכשירים, מערכות ושירותים באמצעות מגוון רחב של פרוטוקולים ויישומים. חברות תקשורת רבות בעולם גילו את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה זו, והן מביעות בה עניין כמנוע צמיחה עתידי. אחדות מהן משווקות מגוון של ערכות כדי להעצים ולהתאים את חוויית הבית החכם לצרכי הלקוח, כשהדגש שלהן הוא על מוצרים המגדילים את השליטה, תחושת הביטחון, חסכון מרחוק באנרגיה וכיוב'. לרוב משווקות החברות ערכות בסיסיות כשעליהן מתווספים רכיבים נוספים לפי צרכי הלקוח.

בזק היא חברת התקשורת הראשונה הנכנסת לתחום בישראל, וההערכה היא כי תעשה זאת באמצעות שיתוף פעולה עם אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם בתחום זה.

אחד האתגרים שאיתם תצטרך בזק להתמודד, הוא העובדה שפתרונות בית חכם המוצעים כיום בארץ הם יקרים, ונאמדים במאות דולרים. בשל המחיר היקר נהנים מהשירות כיום בעיקר בעלי בתים פרטיים שמעוניינים בהגנה על ביתם ובשליטה בנעשה בו. אם בזק רוצה להיכנס לתחום ולהנגיש אותו לקהל הרחב, היא תצטרך לשווק מוצר שהוא פשוט לתפעול ובמחיר נמוך בהרבה מהמקובל בתחום כיום.

בחודש שעבר נכנסה לתוקפה רפורמת השוק הסיטונאי על שירותי אינטרנט, כשכל ספק אינטרנט יכול להעניק שירות הכולל תשתית ושירותי אינטרנט בחשבונית אחת ובמחיר נמוך ממה שהיה מקובל קודם לכן. בזק מקווה שהשירות החדש יחזק את הבידול שלה משאר הספקים.