ה-OECD: כלכלת ישראל תצמח בקצב של כ-3.5% ב-2015

בסקירה שפרסם הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי, נכתב כי מחירי הנפט הנמוכים, לצד הורדות הריבית והעלאת שכר המינימום אמורים להגביר את הביקושים המקומיים ■ עם זאת, דרושות רפורמות מבניות בתחומי הייצור והחינוך כדי לתמוך בצמיחה

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

הצמיחה הכלכלית של ישראל הואטה ב-2014, אך התאוששה בחדות בסוף השנה וצפויה לצמוח בקצב של כ-3.5% ב-2015 ו-2016 ובכך לשמור על שיעור אבטלה נמוך. כך ע"פ תחזית חדשה הסוקרת את כלכלת ישראל, שפרסם ארגון ה-OECD.

כלכלני הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי ציינו בנוסף כי מחירי הנפט הנמוכים, לצד הורדות הריבית והעלאת שכר המינימום אמורים להגביר את הביקושים המקומיים, בעוד השיפור ההדרגתי של הכלכלה הגלובלית עשוי להגדיל את היצוא של ישראל.

"עדיין יש צורך במדיניות מוניטארית מרחיבה במטרה לתמוך ברמת הצמיחה הנוכחית וכדי למנוע פיחות לא רצוי של השקל", נכתב בסקירה.

כלכלני ה-OECD מציינים בנוסף כי מדינת ישראל צריכה להמשיך ולנקוט במדיניות של הפחתת החוב הלאומי במטרה לאפשר תימרון נוח יותר בצד הפיסקאלי, אך יש לבסס את המדיניות הזו יותר על הגדלת ההכנסות ופחות על הקטנת ההוצאות.

בסקירה נכתב עוד כי ישראל צריכה לבצע רפורמות מבניות במטרה להגביר את התחרות בשוק וכן לבצע רפורמות בחינוך, שיסייעו לאנשים במגזר הדתי והערבי להשתלב בשוק העבודה ובכך לתמוך בצמיחה.

לגבי בעיית הדיור בישראל, ב-OECD ציינו כי הממשלה חייבת לשפר את התיאום בין הגופים הציבוריים, כדי להגיב טוב יותר לביקושים בסקטור הדיור.