הבורסה ננעלה בירידות; מניית טבע עלתה ב-1.3%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.63 מיליון שקל ■ אופקו צנחה ב-6% לאחר שהכריזה על עסקת מיזוג גדולה ■ חשיפת "גלובס": על פי דוח של משרד האנרגיה, כמות הגז בלוויתן נמוכה בכ-20% מהכמות עליה דיווחו השותפות במאגר

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה ננעל היום (ה') בירידות שערים לאחר פתיחה מעורבת, זאת ברקע ירידות שערים בבורסות אירופה ומגמה מעורבת בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.63 מיליארד שקל. שוק האג"ח עבר יום תנודתי מאוד בסיומו נרשמה מגמה מעורבת. בסיכום שבועי עלה מדד ת"א 25 ב-1.2%.

דריכות שיא בשווקים. מחר אמורה יוון להעביר תשלום חוב של 300 מיליון אירו לקרן המטבע הבינלאומית, אחרת היא תיכנס לחדלות פירעון ותפרוש מגוש האירו. אתמול נציג הממשלה היוונית שוב איים כי ללא הסכם עם הנושים יוון לא תעביר לקרן המטבע את הסכום.

ועוד מחר: משרד העבודה האמריקאי יפרסם את דוח התעסוקה לחודש מאי, אשר מנתוניו ינסו המשקיעים להבין האם הכלכלה האמריקאית ממשיכה בתהליך ההתאוששות או נסוגה לאחור. דוח זה משמעותי ביותר כמובן לקביעת הפדרל ריזרב את מועד העלאת הריבית.

עסקת מיזוג גדולה לאופקו

חברת הביומד אופקו הודיעה היום כי היא רוכשת את ביו-רפרנס בעסקה של החלפת מניות בהיקף של כ-1.5 מיליארד דולר. אופקו תשלם לבעלי המניות של Bio-Reference עבור כל מניה 2.75 מניות אופקו, כלומר שווה ערך לכ-52.58 דולר למניה. העסקה צפויה להיסגר בחצי השני של 2015.

אמש נחשף ב"גלובס" כי כמות הגז במאגר לוויתן נמוכה באופן משמעותי מהכמות שעליה דיווחו השותפות במאגר - כך עולה מדוח משאבים שערכה חברת הייעוץ והבקרה ההולנדית SGS עבור משרד האנרגיה. לפי הדוח, כמות הגז בלוויתן נמוכה בכ-20% מזו שדווח עליה, והדבר עשוי להסתכם בהפסד של מיליארדי דולרים. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

פרטנר ריכזה עניין ברקע דבריו של מנכ"ל אורנג' העולמית אתמול, על רצונו להפסיק את הפעילות בישראל "כבר מחר". בפרטנר גינו את הדברים, ואף שוקלים לתבוע את אורנג'.

על פי דיווח אתמול ברויטרס, לאחר שטבע רכשה 1.35% ממניות מיילן, היא מעוניינת להגיע להחזקה של 4.6% בחברת התרופות, כחלק מהמאבק לרכוש אותה.

נייר חדרה הוסיפה להיסחר ברקע חשיפת "גלובס" שלשום, לפיה קרן פימי של ישי דוידי מנהלת מו"מ עם כלל תעשיות, בעל השליטה בנייר חדרה, לרכישת מניותיה בחברה בפרמיה של עשרות אחוזים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]