נעילה שלילית באירופה; נמשכו הירידות באג"ח הממשלתיות

ירידות בוול סטריט ■ דריכות שיא לקראת מחר: יוון עתידה לשלם 300 מיליון אירו לקרן המטבע הבינלאומית, ודוח התעסוקה האמריקאי לחודש מאי יפורסם

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות שערים, נעילה חיובית בוול סטריט אתמול ובעוד משבר החוב היווני עדיין מאיים. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים, כאשר המשקיעים דרוכים לקראת ההתפתחיות במשבר החוב ביוון ובצל ירידות חדות בשוק האג"ח הממשלתיות.

"ישנה מכירה ענקית של אג"ח מסביב לעולם. הכלכלה האירופית חוזרת למסלול, הכלכלה האמריקאית יציבה, ופתאום אנחנו מודאגים מאינפלציה", ציינו הבוקר בשירות הממשלתי לפנסיות עובדים בדרום קוריאה.

דריכות שיא בשווקים. מחר אמורה יוון להעביר תשלום חוב של 300 מיליון אירו לקרן המטבע הבינלאומית, אחרת היא תיכנס לחדלות פירעון ותפרוש מגוש האירו. אתמול נציג הממשלה היוונית שוב איים כי ללא הסכם עם הנושים יוון לא תעביר לקרן המטבע את הסכום.

אתמול, ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס סיים דיונים מרתוניים שנמשכו אל תוך הלילה עם הנושים בגוש האירו בבריסל. הצדדים אומנם לא מצאו פשרה אך ציפראס הכריז שהסכם עם הנושים "נמצא מעבר לפינה" ויוון תשלם לקרן המטבע תשלום חוב בהיקף של 300 מיליון אירו מחר, המועד הסופי להעברת תשלום החוב.

מניית Syngenta בלטה במסחר בעקבות דיווח ברויטרס לפיו ענקית הכימיכלים הגרמנית BASF שוקלת לרכוש את החברה, לאחר שהאחרונה דחתה כבר הצעה לרכישה בהיקף של 45 מיליארד דולר מחברת מונסנטו.

נעילה מעורבת נרשמה הבוקר (ה') בבורסות אסיה, לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה חיובית. הירידות בשוקי האג"ח הממשלתיות בעולם נמשכות, והעליות שנרשמו מתחילת השנה נמחקו. בסין דווח כי ברוקר מרכזי במדינה עצר מכירות בחסר של לקוחות בבורסת ChiNext בעיר שנזן, דיווח שהכביד על המסחר.

משרד העבודה האמריקאי יפרסם מחר את דוח התעסוקה לחודש מאי, אשר מנתוניו ינסו המשקיעים להבין האם הכלכלה האמריקאית ממשיכה בתהליך ההתאוששות או נסוגה לאחור. דוח זה משמעותי ביותר כמובן לקביעת הפדרל ריזרב את מועד העלאת הריבית.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]