הבנקים לאומי ואגוד תמימי דעים: להמשיך ולהחזיק במניות

בבנק לאומי ממליצים על החזקה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל; האגוד ממליצים על חשיפה של 38% למניות בתיק השקעות ספקולטיבי

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בסיומו של שבוע המסחר בתל אביב, שהתאפיין בירידות חדות באג"ח הממשלתיות, מסבירים היום (ו') בבנק לאומי, במסגרת הסקירה השבועית, כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון, "למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי".

כלכלני הבנק ממליצים על החזקה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל. בנוסף, "שיפור מסוים הצפוי בפעילות הכלכלית בישראל בחודשים הקרובים תומך גם באפיק המנייתי בישראל. לאפיק המזומן ותחליפיו, המהווה 'כרית ביטחון' בתיק ההשקעות, חשיבות גבוהה בשמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. מומלצת חשיפה משמעותית לאפיק זה, כרכיב מאזן לחשיפה מנייתית גבוהה", נכתב בסקירה.

ביחס לשוק האג"ח, בלאומי כותבים כי "אנו נמצאים בתחילתו של מעבר הדרגתי מסביבת אינפלציה שלילית לסביבת אינפלציה חיובית נמוכה. קצב האינפלציה המתומחר בשוק האג"ח משקף הערכה זו באופן חלקי בלבד. לכן, אנו ממליצים על מתן עדיפות לאפיק הצמוד למדד, על פני האפיק השקלי. כמו כן אנו ממשיכים להתמקד במח"מ הבינוני".

בבנק אגוד ממליצים על חשיפה מנייתית של 21% בתיק מייצג ו-38% בתיק ספקולטיבי. "להערכתנו רמת הריביות הנמוכות בארץ ובעולם צפויה להימשך ולתמוך בחברות ובהתייעלותן ובאפיק המנייתי. אנו ממשיכים בהמלצתנו על חשיפה מנייתית בתיקי הלקוחות בשילוב עם מזומן/פיקדונות", נכתב בסקירה מטעם הבנק.

בגזרת האג"ח הממשלתי, הרי שבאגוד ממליצים על חשיפה של 16% בכל התיקים, עם עדיפות למח"מ עד 4 שנים, במשקל שווה בין השקלי לצמוד.