דלק קידוחים ואבנר: תוכנית פיתוח לאפרודיטה בקרוב

בכוונת השותפות במאגר לפעול להקמת מתקן הפקה עצמאי צף בשטח מאגר אפרודיטה והולכת הגז בצינורות אל קפריסין ומצרים ■ מאגר אפרודיטה מכיל 4.54 TCF (טריליון מטר מעוקב) של גז טבעי ותשע מיליון חביות קודנדסט

החברות דלק קידוחים ואבנר דיווחו אתמול בלילה על כך שהוגשה לממשלת קפריסין הודעה על הכרזת מסחריות בתגלית אפרודיטה שבבלוק 12 בקפריסין. בנוסף, דיווחו שותפויות הגז כי הן עתידות להגיש לממשלת קפריסין את תכנית הפיתוח למאגר אפרודיטה בזמן הקרוב.

כפי שצויין בדוחות השנתיים, בכוונת השותפות במאגר לפעול להקמת מתקן הפקה עצמאי צף בשטח מאגר אפרודיטה עם יכולת הפקה משוערת של 800 MMCF ליום, והולכת הגז בצינורות אל קפריסין ומצרים. מאגר אפרודיטה מכיל 4.54 TCF (טריליון מטר מעוקב) של גז טבעי ותשע מיליון חביות קודנדסט.

בחודש פברואר השנה חתמו ממשלות קפריסין ומצרים על הסכם שיתוף פעולה בתחום האנרגיה, במסגרתו גם תיבחן אפשרות לייצוא גז מקפריסין לשוק המצרי המקומי. במקביל, נשיא קפריסין ניקוס אנסטאסידס יגיע לביקור בישראל ב-14 ביוני כדי לדון בשיתופי פעולה אפשריים בתחום האנרגיה.

מאגר אפרודיטה מוחזק על ידי דלק קידוחים (15%) אבנר חיפושי נפט (15%) ועל ידי נובל אנרג'י (70%). ב-31 למאי דיווחה קבוצת דלק כי היא נמצאת במו"מ ראשוני לרכישת 19.9% מחלקה של נובל אנרג'י במאגר.