מדד שירות החיסכון הפנסיוני: הפניקס בולטת לשלילה

נתוני מדד שירות החיסכון הפנסיוני מטעם משרד האוצר: חברות נוספות שרמת שביעות הרצון של לקוחותיהן דורשות שיפור הן איילון הכשרה ומנורה

אייל לפידות / צלם: תמר מצפי
אייל לפידות / צלם: תמר מצפי

חברת הפניקס עומדת על המדף כבר זמן לא קצר, ונתוני מדד שירות החיסכון הפנסיוני שפרסם כעת משרד האוצר מעידים כי הרוכש הפוטנציאלי יידרש לדאוג לשיפור ניכר ברמת השירות שמציגה החברה.

מדד שירות החיסכון הפנסיוני שפרסם משרד האוצר, משקף את רמת שביעות רצון הלקוחות בקרנות פנסיה, קופות הגמל ובביטוחי חיים, מרמת השירות הניתן להם על ידי הגופים המוסדיים בישראל, ומנתוני המדד לשנת 2014 בולטת לשלילה הפניקס, המדורגת אחרונה בשלושת המוצרים.

בענף קרנות הפנסיה, הפניקס מסתפקת בציון של 63, לעומת ציון ממוצע של 72, בענף קופות הגמל הציון של הפניקס עומד על 60, לעומת ציון ממוצע של 80, ובענף ביטוח החיים הציון של הפניקס עומד על 56, לעומת ממוצע של 63.

חברות נוספות שרמת שביעות הרצון של לקוחותיהן דורשות שיפור הן איילון הכשרה ומנורה, עם ציון של 57-58 בקטגוריית ביטוח חיים, מנורה וכלל, עם ציון של 70-73 בקטגוריית קופות גמל, ופסגות וכלל, עם ציון של 66 בקטגוריית קרנות פנסיה.

בצד החיובי, בתחום קרנות הפנסיה בולטים בתי ההשקעות אלטשולר שחם ומיטב דש, עם ציונים של 82-80, ביטוח ישיר עם ציון של 77 בענף ביטוח חיים וילין לפידות ואלטשולר שחם, עם ציונים של 91-89 בקטגוריית קופות הגמל.

עד היום, נמדדו קופות הגמל וקרנות הנאמנות רק על סמך התשואות שהן ייצרו ללקוחות. אולם כעת, במסגרת הבדיקה, אגף שוק ההון באוצר מספק גם מדד של שירות. מהנתונים ניתן לראות כי חלק מהגופים שהצטיינו ב-2014 בתשואות שייצרו ללקוחותיהן, בולטים גם ברמת שביעות הרצון הגבוהה שאותם לקוחות מפגינים.

באוצר מסבירים כי באמצעות חברת מדידה קיבל אגף שוק ההון את פרטי הלקוחות שפנו לאחד מערוצי השירות הישירים בגוף המוסדי, ובאמצעות שאלון טלפוני בחן את מידת שביעות רצונם ומידת המלצתם על החברה.

מפילוח שביעות רצון הלקוחות לפי מוצרים עולה כי בטיפול בנושאים הקשורים לקופות גמל, 68% מהלקוחות הביעו רמת שביעות רצון גבוהה, ורק 11% שביעות רצון נמוכה, לעומת 46% מהלקוחות שהביעו שביעות רצון גבוהה בטיפול בביטוח חיים משולב חיסכון, ו-28% שהביעו שביעות רצון נמוכה בקטגוריה זו.

בטיפול בקרנות פנסיה, 55% מהלקוחות הביעו שביעות רצון גבוהה, לעומת 15% שהביעו שביעות רצון נמוכה.

מידת שביעות הרצון לפי תחומים-גמל ביטוח חיים פנסיה
 מידת שביעות הרצון לפי תחומים-גמל ביטוח חיים פנסיה

מידת שביעות הרצון לפי תחומים-גמל ביטוח חיים פנסיה
 מידת שביעות הרצון לפי תחומים-גמל ביטוח חיים פנסיה