הרשת החברתית

הזוכים של ספרא

קרן שמש, המסייעת ליזמים עד גיל 35 ונמצאת בבעלות קרן אדמונד ג'י ספרא, הכריזה ביום ה' האחרון על היזמים המצטיינים בשלוש קטגוריות: הצלחה עסקית, בה זכה יונדב פורט, היזם של שיא קול, חברה להגברה ותאורה; מסע אישי, בה זכה חליט'תה, בית תה ירושלמי של היזם גבריאל פיאמנטה; ותרומה לחברה שהקימה חווי ארנפלד, ועוסקת בקידום השכלה אקדמית לנשים חרדיות. מיכל אבן חן, מנכ"לית הקרן, העניקה לזוכים צ'ק על סך 10,000 שקל. בתואר חביבת הקהל זכתה יפית סגל, יוזמת לוקיט, מיזם לוקרים במקומות ציבוריים. אסף תדהר, מנכ"ל החטיבה העסקית בקבוצת Zap, העניק אף לה 10,000 שקל. נכח באירוע גם רם בלינקוב, לשעבר מנכ"ל משרד הפנים, המתנדב בקרן.

בריאות לנוער

מנהלי קבוצת קפה קפה, בראשות נעם צימרמן, מנכ"ל הקבוצה, נסעו בשבוע שעבר יחד עם גיא פניני, שחקן קבוצת הכדורסל של מכבי תל-אביב, ודורון ג'מצ'י, שחקן עבר בקבוצה, לכפר הנוער רמת הדסה סאלד, שבקרית טבעון, שם השתתפו בסדנה קולינארית לתזונה נכונה, שהעביר שף הקבוצה ניר מזרחי. במסגרת הסדנה התנסו המשתתפים בהכנת לחמים, כריכים ושייקים עם בני הנוער שבכפר. נכחה גם מיכל שטרן, מנהלת כפר הנוער. הביקור נערך במסגרת סדנאות לתזונה נכונה שמעבירה קפה קפה באופן שוטף.

חינוך פיננסי

קורס חדש להשקעות בחברות טכנולוגיה נפתח בשבוע שעבר (ד') בבורסה לניירות ערך, בשיתוף עם איגוד התעשיות המתקדמות IATI , חברת קשרי המשקיעים the investor ובית ההשקעות אופנהיימר. יואב שלוש, יו"ר IATI, ושותף מנהל בקרן הון סיכון אביב ונצ'רס. סיפר כי 80% מהשקעות הון הסיכון בישראל מבוצעות כיום על-ידי קרנות ומשקיעים זרים, כך שבסופו של יום, מכל אקזיט של חברה ישראלית - מרוויחים החוסכים האמריקאים, ולא החוסך הישראלי. האזינו: חני שטרית-בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה לני"ע; אביבית מנה-קליל, מנכ"לית משותפת באופנהיימר; פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא גוגל; קרין מאיר-רובינשטין, מנכ"לית האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות IATI ובני זאבי, יו"ר משותף ב IATI.

לוהט בקניון

סניף שני של מותג ההלבשה התחתונה הצרפתי ETEM מקבוצת פישמן, נחנך בשבוע שעבר בקניון אילון שברמת-גן. במהלך ההכנות לאירוע ההשקה פגשה שגיב שקד, מנכ"לית ETAM בישראל, את רינה טל, מנכ"לית קניון אילון.

אח"מים בדן

יש חיים אחרי הפוליטיקה: שאול מופז, לשעבר הרמטכ"ל ושר הביטחון, יצא בסוף השבוע לחופשה משפחתית במלון דן קיסריה בהרכב מלא, שכלל את האישה, הילדים והנכדים. לאורך הסופ"ש, התברר שמופז הוא לא רק גבר-גבר אלא גם סבא-סבא, שבילה עם נכדיו בפינות יצירה ובבריכה. כיאה ל-VIP, קידמה את פניו רונית רונן, מנכ"לית המלון. ובינתיים במלון אחר של הרשת, ניקולא סרקוזי, לשעבר נשיא צרפת, מתארל בדן אכדיה הרצליה, במסגרת ביקורו בישראל. דובי רקיע, מנכ"ל המלון, קיבל את פניו של סרקוזי, שהגיע ארצה ללא רעייתו, קרלה ברוני.

מצאו את הדרך

מאות בוגרים נלהבים של אוניברסיטת תל-אביב, הגיעו בשבוע שעבר לערב ההשקה של ארגון הבוגרים של האוניברסיטה. אחד מהבוגרים הוא אורי לוין, ממייסדי WAZE, ו-FeeX, שסיפר באירוע על אהבה, תשוקה וחלום, שהם חומרי הגלם המניעים את היזם.

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, שיזם את הקמת הארגון, אמר באירוע כי "בוגרי האוניברסיטה הם ממובילי העשייה במדינת ישראל ותופסים תפקידי מפתח בעולם המשפט, בתעשיית ההיי-טק, ברפואה, בכלי התקשורת, במערכת החינוך והתרבות וכמובן באקדמיה". עוד אמר, כי "מטרות הארגון הן למנף את יכולת ההשפעה של בוגרי האוניברסיטה ככוח תורם לחברה הישראלית, לאפשר יצירת נטוורקינג מקצועי ולשרת את הבוגרים באשר הם". באירוע הושקה תוכנית מפגשים לבוגרי האוניברסיטה תחת הקונספט "סיפורי בוגרים מעוררי השראה".

אחד מאותם בוגרים מעוררי השראה שהגיע לספר את סיפורו היה לוין שאמר: "היזם הולך אחרי החלום שלו. מה שמניע אותו זה חלום ותשוקה - זה משהו שהוא רוצה לשנות בעולם"; "אם תשאלו יזם אמיתי מה הסטארט-אפ הבא שלו, תמיד תהיה לו תשובה מוכנה, כי לכל יזם יש תמיד במקביל כמה רעיונות". לוין סיפר לנוכחים, שאחרי שלב התשוקה, כשכבר מתחילים בפרויקט, מגיע שלב ההקרבה המאופיין בעליות ובעיקר בהרבה ירידות והותיר את הנוכחים עם חומר למחשבה כשאמר: "אם אתם לא אוהבים את מה שאתם עושים - תעשו משהו אחר, תעשו משהו שאתם אוהבים ותיהנו מהחיים".

עוד השתתפו באירוע: פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול; סיגל אדר, מנכ"לית אגודת הידידים של האוניברסיטה; אמנון דיק, נשיא אגודת הידידים; סיגלית בן חיון, מנהלת ארגון הבוגרים של האוניברסיטה ואחרים.