ח"כ יצחק הרצוג מציע לפרק את משרד התקשורת

הציג הצעת חוק להקמת רשות תקשורת עצמאית שלא תהיה בסמכותה של אף דמות פוליטית ■ "לא עוד שליטה מעוותת של פוליטיקאים בתקציבי התקשורת, לא עוד סתימת פיות"

יצחק הרצוג / צילום: אלון רון
יצחק הרצוג / צילום: אלון רון

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, הניח היום (ב') על שולחן הכנסת הצעת חוק שאם תתקבל תביא לשינוי מהפכני בתחום התקשורת הישראלי - פירוק משרד התקשורת והקמת רשות תקשורת עצמאית שלא תהיה בסמכותה של אף דמות פוליטית.

החוק הנוכחי הוא המשכו של חוק שהוגש ב-2010 על-ידי משרד התקשורת עצמו בעת שכיהן בו השר משה כחלון, שחתם בעצמו על הנוסח הקודם.

בעת הצגת החוק בפתח ישיבת הסיעה של המחנה הציוני אמר הרצוג כי "אם נתניהו לא יכול לשמור את ידיו מחוץ לעולם התקשורת - אנחנו נחסום אותו בפניו לחלוטין", והוסיף: "לא עוד שליטה מעוותת של פוליטיקאים בתקציבי התקשורת, לא עוד איומים בחסימת אמצעים ותקציבים, לא עוד סתימת פיות בחסות קשרים חולים בין דמויות פוליטיות לבעלי הון השולטים בשוק התקשורת".

הרצוג סיים את דבריו ואמר: "זו הצעת חוק מהפכנית שמטרתה אחת - לשמור על התקשורת הישראלית חופשית, אמיצה ונקייה, ואני קורא לכל סיעות הבית להצטרף אלינו למהלך הזה".

כמו כן אמר הרצוג בפתח ישיבת הסיעה כי "נתניהו מוביל למדינה ערבית בין הירדן לים - זו הסכנה הגדולה ביותר המאיימת על המשך קיום ביתו הלאומי של העם היהודי".