אפל הציגה מערכות הפעלה חדשות ושירות מוזיקה חדש

(עדכון) - בכנס המפתחים השנתי שלה, שמושך קהל רב הצמא לחידושים של ענקית הטכנולוגיה, הציגה החברה את "אל-קפיטן" - מערכת ההפעלה החדשה למק, ואת iOS9 ■ שירות Apple Music יושק ב-30 ביוני

טים קוק / צילום: רויטרס
טים קוק / צילום: רויטרס

אפל קיימה הערב (ב') את כנס המפתחים שלה - WWDC - בפעם ה-26 בסן פרנסיסקו, שכלל משתתפים מ-70 מדינות. אפל הציגה את הגרסה החדשה של iOS 9 עבור אייפונים ואייפדים. באפל טוענים שהגרסה החדשה משפרת את זמן העבודה של הסוללה וגם את הביצועים של המכשירים בהן היא פועלת. הגרסה תהיה זמינה להורדה בסתיו הקרוב.

השיפור המשמעותי הוא בעוזרת הקולית סירי. באפל טוענים שרמת הזיהוי ומהירות התגובה של סירי השתפרה ב-40% בשנה האחרונה. אפל שיפרה את סירי ב-iOS 9, כך שהיא יכולה לבצע חיפושים נוספים באמצעות פקודות קוליות, כמו למשל להציג תמונות מטיול מסיום לפי שם המקום. עוד דוגמא: ניתן לבקש מסירי להביא את כוס הקפה מגג המכונית ברגע שהאדם מתחיל לנסוע. באפל טוענים שסירי יכולה לעשות את זה, בגלל שהיא יודעת מתי הרכב זז. עוד אופציה היא לבקש לסירי להזכיר להיכנס לאתר אינטרנט מסוים ברגע שמגיעים הביתה.

באפל טוענים שהם הפכו את iOS 9 ליותר פרו אקטיבית בפעולות שהיא מציעה למשתמש. למשל, כאשר מחברים אוזניות, היא ישר תציע את רשימת ההשמעה המתאימה לאותו זמן. למשל, בבוקר בזמן ריצה היא תציע רשימת השמעה מסוימת ובזמן שמחברים את האייפון ברכב, היא תציע רשימת השמעה שונה. עוד שדרוג מתבצע בזמן קבלת שיחה ממספר לא מוכר - iOS 9 תחפש את המספר במיילים במכשיר ותכתוב מי יכול להיות המתקשר. בדרך דומה, iOS 9 מציעה גם אפליקציות המתאימות לזמנים מסוימים ביום. המערכת גם תדע להציע למשתמש לצאת לפגישה על-פי מיקומו הגיאוגרפי ומצב התנועה בכבישים.

באפל דואגים לציין שמבחינת אבטחה מידע וחדירה לפרטיות, הם לא מעבירים שום מידע אליהם וכל הניתוח על מידע המשתמש נעשה על-גבי המכשיר עצמו.

אפל גם הוסיפה מצב חסכון בחשמל, שמאפשר לטענתה להוסיף עוד שלוש שעות עבודה למכשירה הניידים.

שיפור שאפל הציגה במערכת ההפעלה לאייפד היא היכולת להפעיל מספר אפליקציות בו זמנית (מולטי טאסקינג), כולל הצגה של שתי אפליקציות על אותו מסך (מסך מפוצל).

שירות מוזיקה חדש

שירות המוזיקה החדש של אפל הוא "אפל מיוזיק", הכולל אפשרות להזרמת שירים ממאגר האלבומים של iTunes, רשימות השמעה יעודיות הנבנות לפי טעמו של המשתמש ורשימות השמעה שנבנו על ידי מומחי מוזיקה. בנוסף, אפל הקימה תחנת רדיו אינטרנטית בשם beats1 שתפעל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע ותשדר לכל העולם מ-3 ערים: ניו יורק, לוס אנג'לס ולונדון.

שירות המוזיקה החדש יושק ב-30 ליוני ביותר מ-100 מדינות, כולל גרסה למכשירי אנדרואיד שתצא בסתיו. עלות לחודש היא 10 דולר, כולל 3 חודשים בחינם. עבור משפחות עם עד 6 משתמשים, ניתן יהיה לקבל חשבון משותף בעלות של 15 דולר.

שיפורים בשירות התשלומים

בחודש הבא אפל תגיע למיליון נקודות מכירה בארה"ב בהן משתמשים בשירות התשלומים שלה - Pay. אפל הודיעה שהשירות שלה יגיע גם לאנגליה בחודש יולי ב-250 אלף נקודות מכירה, כולל התחבורה הציבורית.

אפליקציית Passbook המאפשרת לארגן במקום אחד את כל כרטיסי מועדון המתמיד של רשתות שונות, קיבלה את השם החדש Wallet. מדובר באפליקציה שעדיין לא תפסה בישראל, כאשר רוב הרשתות בארץ לא תומכות בה.

רכב ללא חוטים

בשורה משמחת נוספת היא למשתמשי מערכות המדיה לרכב התומכות במערכת ההפעלה - CarPlay. אפל הודיעה שבגרסה החדשה כבר לא יהיה צריך לבצע חיבור פיזי באמצעות כבל בין האייפון למערכת ברכב, אלא באמצעות חיבור אלחוטי. כמו כן, CarPlay תתמוך בהצגת אפליקציות על מצב הרכב.

השעון משתפר

השעון של אפל הושק רק לפני שישה שבועות, מה שלא מונע מאפל להציג שדרוגים למערכת ההפעלה שלו - WatchOS 2. למשל, אפשרות לשים תמונה אישית בתור רקע למצב שעון וגם אפשרות לדפדף בפגישות לפי השעה בעמוד הבית. במצב טעינה, ניתן יהיה להציג את השעון גם בתצוגה אופקית. עוד אפשרויות חדשות זה להגיב למיילים ישירות מהשעון או לענות לשיחות קוליות מ-FaceTime. העדכון יהיה זמין להורדה בסתיו.

שדרוג לאל קפיטן

אפל הציגה חידושים למערכת ההפעלה עבור מחשבי מק - OS X בגרסת יוסימטי. לדברי החברה, 55% ממשתמשיה שדרגו ליוסימטי בתוך 8 חודשים. לעומת קצב אימוץ של 7% במערכת ההפעלה המתחרה - ווינדוס 8.1 של מיקרוסופט.

הגרסה החדשה - El Capitan מתמקדת על-פי אפל בחוויה ובביצועים במערכת ההפעלה. יש שיפור במהירות של פי 1.4 בהפעלת אפליקציות, מהירות כפולה בעת מעבר בין אפליקציות וגם בעת קבלת המייל הראשון בתוכנת המייל. אל קפיטן תהיה זמינה להורדה בחינם בסתיו.

השיפורים שכוללת אל קפיטן הן בתוכנת המייל. למשל, באמצעות מחוות ניתן למחוק ולשמור מיילים לקריאה מאוחרת (החלקת תווית המייל). ניתן לעבוד בקלות על מספר מיילים באמצעות Tabs. בדפדפן ניתן לסמן אתרים בקלות לגישה מאוחרת יותר. האתרים מופיעים מתחת לשורת הדפדפן. ניתן גם להשתיק סאונד שבוקע מהדפדפן בקלות רבה יותר, באמצעות אייקון של רמקול המופיע בשורת הכתובת. פתרון טוב כאשר פרסומת מאחד העמודים בו גולשים פתאום מתחילה להתנגן. חידוש אחר הוא הצגת שני חלונות במקביל של תוכנות שונות (Split View).