נעילה שלילית באירופה; HSBC יפטר עד כ-25 אלף עובדים

הבנק הבריטי הודיע על תכנית התייעלות עצומה במהלכה יקצץ עד כ-5 מיליארד דולר בשנתיים ■ בסין פורסם היום כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-1.2% בחודש מאי (לעומת מאי 2014) לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 1.3%

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה שלילית, ברקע לנעילה שלילית בבורסות אסיה ובוול סטריט אתמול ובצל דיווחים היום לפיהם נושיה של יוון הסכימו להאריך את תכנית החילוץ שלה עד מארס 2016.

יוון עדיין עומדת במוקד. המדינה הקטנה מוכת החובות הייתה אמורה להעביר ביום שישי האחרון תשלום חוב לקרן המטבע בהיקף של 300 מיליון אירו. מאחר והיא לא הצליחה להגיע להסכמות עם הנושים, היא הודיעה כי בכוונתה לאחד את כל תשלומי החוב לחודש יוני לתשלום אחד שאותו היא תשלם בסוף החודש. קרן המטבע הבינלאומית הסכימה לצעד זה, אך המחלוקות סביב הרפורמות שאמורה יוון לבצע בתמורה להארכת תכנית החילוץ נותרו על כנן.

עם זאת, ע"פ דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", הנושים הסכימו להעניק ליוון סיוע של 10.9 מיליארד אירו (12.3 מיליארד דולר) עד מארס 2016, במטרה לסייע למערכת הבנקאות שלה להישאר ברת פירעון ולמנוע את פרישתה מגוש האירו.

מניית HSBC בולטת במסחר בלונדון לאחר שהבנק הבריטי הודיע כי בכוונתו לקצץ עד כ-5 מיליארד דולר בתוך כשנתיים, ולפטר עד כ-25 אלף עובדים. הבנק הודיע בנוסף כי הוא יקצץ את תיק הנכסים המסוכנים שלו ב-290 מיליארד דולר, יסגור את הפעילות שלו בטורקיה וברזיל וירחיב את הפעילות באסיה.

מניית Syngenta מרכזת עניין לאחר שדחתה הצעת רכש נוספת מחברת Monsanto האמריקאית, שנציגה יגיעו לאירופה השבוע במטרה לנסות לשכנע את בעלי המניות של החברה להסכים להצעת הרכש.

עלייה באינפלציה בסין

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ב') בירידות שערים, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בוול סטריט במגמה שלילית ועל רקע פרסום נתוני מאקרו בסין.

בסין פורסם היום כי מדד המחירים לצרכן עלה ב-1.2% בחודש מאי (לעומת מאי 2014) לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 1.3%.

מדד מחירי היצרן בסין ממשיך לאותת על חולשה עם ירידה של 4.6%.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות שערים, בהמשך למגמה בשוקי אירופה מוקדם יותר ובעקבות החששות מהמשבר ביוון, כמו גם מהציפיות להעלאת ריבית על רקע נתוני התעסוקה הטובים שפורסמו ביום שישי.

אתמול לא פורסמו נתוני מאקרו בארה"ב. בהמשך השבוע צפויים פרסומי מאקרו חשובים כמו המכירות הקמעונאיות, המלאים העסקיים, מדד המחירים ליצרן וסנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן.

בטוקיו ירדו מניות טושיבה, טויוטה מוטור וסוני ב-1.2% עד 2%.