פרסמתם מודעה ביד2? תקבלו שיחות שיווקיות מנציגי האתר

גולשים המפרסמים מודעה ביד2 מקבלים שיחת ספאם מנציגי האתר, בה מוצעים להם מוצרים בהנחה ■ יד2: "לפי תקנון האתר, עם פרסום מודעה מסכים המפרסם לקבל הצעות מסחריות"

אתר יד2 הוא אתר הלוחות המוביל בישראל כבר שנים, אך נראה כי דווקא המעמד הזה - שבו לגולש המבקש למכור דבר מה אין כמעט ברירה אחרת - מנוצל לעתים בצורה שאינה מיטיבה עם לקוחות האתר. כך, בתקופה האחרונה מפעילה החברה התנהלות הדומה לספאם.

גולשים המפרסמים מודעה באתר - בין אם באזור הנדל"ן ובין אם במודעות על מוצרי יד שנייה למכירה - זוכים כעבור זמן קצר לטלפון מנציגי האתר. בתחילה הנציגים מודים לגולש על העלאת המודעה לאתר, אך במהרה הופכת השיחה לספאם של ממש, כשהנציגים מציעים לגולש מנוי מוזל לחדר כושר או מוצרים אחרים בהנחה.

בתקנון האתר מציינת החברה כי "במסגרת פעילות החברה והאתר ייתכן כי החברה תעביר מעת לעת מידע ממאגר נתוניה, כולל מידע מזהה כדוגמת שם וטלפון, למפרסמים שונים ו/או לצדדים שלישיים אחרים".

בחלק אחר של תקנון האתר מצוין כי "במסגרת השימוש באתר הדורש מסירת מידע אישי, תתבקש לספק מספר נתונים אישיים כדוגמת שם מלא, מספר טלפון, כתובת דואר אלקטרוני ועוד. נתונים אלה יועברו ויישמרו במאגר המידע של החברה המשמש לשירותי דיוור ישיר".

עם זאת, תמוה כי האתר מציף את הגולשים והלקוחות בהצעות שיווקיות, שאינן קשורות כלל לפרסום המודעה המקורית.

מספר הטלפון שהגולשים מוסיפים לפרטי המודעה באתר נועד, כמובן, כדי לאפשר לגולשים המתעניינים ליצור קשר בקלות עם המוכרים; לא כדי שיועבר לגופים כאלה או אחרים, ובטח לא על מנת לשמש את נציגי האתר עצמו להצפה בהצעות שיווקיות.

בחברת יד2 אישרו למעשה את נוהל ביצוע שיחות הטלפון שמבצעים נציגיהם, וציינו כי "כאמור בתקנון האתר, עם פרסום מודעה מסכים המפרסם לקבל הצעות מסחריות ופרסומיות. משבחר הגולש לפרסם את מספר ההתקשרות עימו, עליו להביא בחשבון כי מידע זה חשוף לעיני כל.

"במסגרת השירות נציגינו יוצרים קשר עם מפרסם המודעה, כדי לאמת את זהותו וכן כדי לוודא כי פרסום מספר הטלפון היה מכוון. אגב כך עשוי נציג השירות להציע הטבות בלעדיות, ואולם ככל שמפרסם המודעה סירב, נציגנו מכבדים בקשתו ולא יוצרים עימו קשר פעם נוספת".