פורצי דרך: הקונדומים הענקיים של גוגל שישנו את העולם

במהלך 4 השנים האחרונות עובדים אנשי חטיבת המחקר הסודית של גוגל על פרויקט "לון" - אלפי בלוני ענק שמרחפים בגובה רב ומספקים גישה לאינטרנט מהיר מכל מקום בעולם

לפני כחצי שנה סיפרנו לכם על "לון", פרויקט הבלונים של גוגל שמנסה להמריא לשמיים ולספק אינטרנט למדינות העולם השלישי ובעצם לכל מי שידו לא משגת, וכל זאת ללא תלות בתשתית אינטרנט. והנה עברה חצי שנה והפרויקט, שנחשב לאחד מפרויקטי הדגל של החברה ומתקיים תחת מעטה של סודיות במעבדות גוגל X, עשה צעד משמעותי קדימה.

אם בחודשים הראשונים הבלונים לא עמדו בלחץ יותר משבוע ימים ולפעמים גם לאחר מספר שעות עד שהתפוצצו, אז היום נמצא פתרון יצירתי במיוחד בדמות חומר פלסטי שפשוט אסור לו להיקרע בשום פנים ואופן וכך הגיעו אל החומר שממנו עושים קונדומים, חומר יציב לכל הדעות שמאפשר לבלונים של גוגל לשייט למשך תקופה של כ-100 ימים באוויר.

תהליך ייצור בלון שכזה לוקח מספר שעות בלבד, כך שאם לפני חצי שנה ניתן היה לייצר בלון אחד ביום אז כיום ניתן לייצר עשרות בלונים ביום שנשלטים באמצעות מערכת שליטה שמאפשרת לאתר את היעד ולשלוח בלונים כך שיהוו כיסוי מתאים מעל האזור המיועד כך שכל מי שיסתובב עם סמרטפון מתחת לאותו אזור יהנה משרותי אינטרנט.

למי שפחות מכיר את הפרויקט רק נספר שהמטרה של "לון" היא להקים רשת של אינטרנט בסטרטוספירה כאשר תחנת האם שולחת אותות לבלון שמרחף כ-20 ק"מ מעלך פני האדמה.

לאחר מכן, אותו בלון מעביר את האותות לבלונים נוספים כאשר כל אחד מהם יכול לספק תקשורת אינטרנט לאזורים של יותר מ 1,500 קמ"ר המטרה ארכות הטווח של גוגל היא להקיף את כדור הארץ בבלונים וכך לספק אינטרנט לשני-שלישים מתושבי כדור הארץ שאינם מחוברים לרשת.