CyberArk: קרן JVP תמכור מניות ב-195 מ' ד'; המנהלים לא ימכרו

מניית CyberArk מתקרבת למחיר השיא שלה, והחברה כבר שווה 2.1 מיליארד דולר - לאחר עלייה של 13% בשבוע האחרון, על רקע מתקפת סייבר מסין

ההנפקה השלישית של חברת אבטחת המידע הישראלית CyberArk מתקרבת לישורת האחרונה. אמש עדכנה החברה את טיוטת התשקיף שהגישה לרשות ני"ע האמריקאית, וכללה בה את מספר המניות המדויק שאותו תנפיק והמספר שיימכר על-ידי חלק מבעלי העניין בה. כמו כן, פירטה החברה מי מבין בעלי העניין בה ימירו מניות במזומן.

CyberArk הונפקה לראשונה בנאסד"ק בספטמבר אשתקד לפי מחיר מניה של 16 דולר. די מהר, ובחסות הגאות הכללית בשוקי ההון, שילשה את שוויה, ובמארס האחרון ביצעה הצעת מכר לפי מחיר מניה של 51 דולר (ראו טבלה). בין לבין, נסקה למחיר שיא של 70.48 דולר, שממנו התממשה קמעה, וכעת עומד מחיר המניה על 68.65 דולר - תשואה של 329% על מחיר המניה בהנפקה הראשונה, ושל 35% על המחיר בהנפקה המשנית. שווי החברה עומד כרגע על 2.1 מיליארד דולר - רק מרחק של 2.6% מהשיא.

דרך אגב, למרות הלחץ שאמור להיווצר על מחיר המניה בגלל ההנפקה הקרבה, מניית CyberArk הוסיפה בשבוע האחרון לערכה 13%, וזאת, בין היתר, על רקע התקפת סייבר נוספת על מערכות מידע אמריקאיות מצד סין (ככה לפחות טוענות ההערכות האחרונות).

ועכשיו נחזור לתנאי ההנפקה. CyberArk תנפיק 900 אלף מניות חדשות וכך תגייס לקופתה בערך 62 מיליון דולר, וזאת כשהקופה שלה כבר די דשנה, ומכילה מזומן בשווי כולל של 191.7 מיליון דולר.

לעומת זאת, בעלי עניין בחברה ימכרו 4 מיליון מניות תמורת בערך 275 מיליון דולר, ולכן היקף ההנפקה כולו יעמוד על 336 מיליון דולר בערך. כמו כן, אופציית ה"גרין שו" תמומש על-ידי בעלי העניין ולא על-ידי החברה, ואלו יוכלו למכור עד 735 אלף מניות נוספות, דהיינו עד 50 מיליון דולר בערך.

הנפקה זו, כפי שעולה מרשימת בעלי המניות המוכרים, נועדה לשרת שלושה בעלי מניות: הראשונה היא קרן ההון סיכון הישראלית JVP שתמכור את חלק הארי של המניות המוצעות - 195 מיליון דולר בערך; השנייה היא קרן ורטקס שתמכור מניות תמורת 57 מיליון דולר בערך; והשלישי הוא הדירקטור אמנון שושני, שימכור מניות תמורת בערך 23 מיליון דולר.

קרן JVP הוקמה על ידי אראל מרגלית, שמכהן היום כח"כ מטעם המחנה הציוני. מי שמייצג אותה ב-CyberArk הוא גדי תירוש, שותף כללי בקרן ויו"ר החברה.

נזכיר כי לאחרונה רשמה JVP אקזיט נוסף בתחום הסייבר, כשחברת CyActive מבאר שבע נמכרה לפייפאל האמריקאית בכ-60 מיליון דולר והפכה לבסיס למרכז הסייבר שלה בישראל.

מי שלא ייקח חלק בהצעת המכר של CyberArk - כאמור, שנייה תוך שלושה חודשים - הוא בנק ההשקעות גולדמן זאקס, והנהלת החברה כולל אודי מוקדי, מייסד ומנכ"ל. למוקדי יש 3.2% מההון - החזקה ששווה כעת 67 מיליון דולר. גולדמן זאקס הוא אחד מחתמי ההנפקה ובנק ההשקעות שמוביל את החברה בהנפקותיה עד כה.

כאמור, הנפקה זו היא השלישית בתולדות החברה, כשבסך הכול גויסו לקופתה ונמכרו מניות על ידי בעלי עניין תמורת כמעט 640 מיליון דולר - לא עניין של מה בכך גם בתקופה של גאות בשוקי ההון.

הכנסות CyberArk עמדו ברבעון הראשון על 32.9 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 89%, ואילו הרווח הנקי על בסיס Non GAAP עמד על 5.7 מיליון דולר, 16 סנט למניה. תוצאות אלו אפשרו לחברה להעלות את תחזיותיה השנתיות, ואלו עומדות על הכנסות של 136-138 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 32%-34%, בעוד הרווח הנקי על בסיס Non GAAP יעמוד על 14.1-15.5 מיליון דולר. זאת לעומת 15.8 מיליון דולר בשנת 2014, השוואה הממחישה כי הצמיחה המואצת בשורה העליונה תבוא על חשבון השורה התחתונה בגלל המשך השקעה במאמצי שיווק ומכירה, גישה המאפיינת לא מעט חברות אבטחת מידע המצויות בשלבי צמיחה מואצת.

בעלי המניות העיקריים CyberArk
 בעלי המניות העיקריים CyberArk