אלביט הדמיה רכשה בעלות מלאה על מלון רדיסון בלו ברומניה

מלון רדיסון בלו נחשב לאחד המלונות האטרקטיביים ביותר בבוקרשט, ומהווה נכס מרכזי באלביט הדמיה, שרשום בספרי החברה לפי שווי של 140 מיליון אירו

רון הדסי / צילום: תמר מצפי
רון הדסי / צילום: תמר מצפי

הצלחה לחברת האחזקות אלביט הדמיה במהלך לרכישת מלוא הבעלות על מלון רדיסון בלו בבוקרשט שברומניה. בתום הליך של הצעת רכש ברומניה, הצליחה אלביט הדמיה להגדיל את חלקה בחברה שמחזיקה במלון, בוקרשטי טוריזם, מ-77% ל-98% בהשקעה של 13.9 מיליון אירו. עקב כך תימחק בוקרשטי טוריזם מהמסחר בבורסת RASDAQ ותיהפך לפרטית.

מלון רדיסון בלו נחשב לאחד המלונות האטרקטיביים ביותר בבוקרשט, ומהווה נכס מרכזי באלביט הדמיה, שרשום בספרי החברה לפי שווי של 140 מיליון אירו. המלון עובר כיום תהליך השבחה שכולל שיפוץ ומיתוג מחדש בעלות של כ-6 מיליון אירו, לקראת פתיחתו מחדש במהלך הרבעון השלישי השנה.

אלא שעוד קודם לכן נדרשה כאמור אלביט הדמיה לפתור את סוגיית הבעלות על החברה שמחזיקה במניות המלון, בוקרשטי טוריזם. לפי החוק הרומני, החלה השנה בוקרשטי טוריזם בהליך לרכישה עצמית של מניות המיעוט בחברה הרומנית, על בסיס הערכת שווי אובייקטיבית שהתקבלה ממעריך שווי בלתי תלוי.

בתום ההליך קיבלה היום בוקרשטי טוריזם הודעות מבעלי מניות המחזיקים ב-21.48% ממניותיה על רצונם לפדות את מניותיהם במחיר אותו קבעה הערכת השווי. בגין בקשות פדיון אלו תשלם כאמור בוקרשטי טוריזם ל-13.9 מיליון אירו לבעלי מניות המיעוט, כאשר 2 מיליון אירו ימומנו ממקורותיה העצמיים והשאר מהלוואה שהעניקה לה אלביט הדמיה.

אלביט הדמיה, שיצאה אשתקד מהסדר חוב ומונהגת מאז בידי היו"ר רון הדסי, דיווחה בחודש שעבר כי חתמה על הסכם למכירת מלוא החזקותיה בשני בתי מלון שבבעלותה המלאה בעיר אנטוורפן שבבלגיה, תמורת כ-48 מיליון אירו לחברת אסטריד, השייכת לקבוצת קרנות ההשקעה האמריקאית KKR. לאחר סיום הליך ההשבחה של המלון ברומניה, עשויה אלביט הדמיה להתחיל בשנה הבאה בחיפוש קונים עבורו בשוק העולמי.

מכירת המלונות בבלגיה והשבחת המלון ברומניה הם חלק מהתכנית האסטרטגית של הדסי להשקיע בנכסים איכותיים שבידי אלביט הדמיה ולממש את אלו שמיצו לדעתו את פוטנציאל ההשבחה. בחודש שעבר דיווחה פלאזה סנטרס, זרוע הנדל"ן של אלביט הדמיה, כי חתמה על הסכם למכירת קניון "קורגון פארק פלאזה" בהודו תמורת 35 מיליון אירו.