הדולר היציג ב-3.83 ש'; "שבירה מתחת ל-3.8 תהיה קריטית"

הדולר נחלש בכ-0.15% בעוד האירו התחזק בכ-0.14% ■ הין היפני מזנק בכ-1% מול הדולר והאירו לאחר שנגיד הבנק המרכזי היפני אמר כי לא סביר שהוא ימשיך במגמת ההחלשות

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ד') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש מול המטבע המקומי בכ-0.16% ושערו היציג נקבע על 3.827 שקלים. אתמול, נזכיר, נחלש הדולר היציג בכ-0.9%.

האירו, מנגד, התחזק בכ-0.14% ושערו היציג נקבע על 4.329 שקלים.

בעולם, האירו/דולר נסחר ביציבות סביב 1.12 דולרים לאירו. הין היפני מתחזק ביותר מ-1% מול האירו והדולר בעקבות אמירותיו של נגיד הבנק המרכזי היפני הרוהיקו קורודה, שציין כי לא סביר שהין ימשיך להחלש מול המטבעות המרכזיים.

אתמול פורסם כי ד"ר חדוה בר, ראש חטיבת ניהול סיכונים בבנק לאומי תמונה לתפקיד המפקחת על הבנקים. לאחר מספר חודשים של עבודה של ועדת האיתור, הוחלט בסוף כי בר, שהייתה המועמדת המועדפת על נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, תמונה לתפקיד. בר תחליף את דודו זקן, שאמור לסיים את תפקידו בסוף החודש, אך יישאר בתפקידו עד להשלמת החפיפה בחודש יולי.

ב-FXCM מציינים היום כי "הדולר-שקל ממשיך לצנוח ונסחר כבר באזור 3.82. למרות שבעולם הדולר דווקא התייצב ביממה האחרונה, למול השקל השבירה הטכנית מתחת לרף של 3.84 הגבירה את לחץ המכירה וראינו את המשך התנועה מטה. הצמד עושה את דרכו כעת לרמת השפל של מאי ב-3.80. שבירה מתחת רמה זו תהיה קריטית ועשויה לסמן את המהלך היורד הבא של הצמד, שכבר מצוי במגמת ירידה מאז הפסגה של מארס ב-4.07, ירידה שעשויה להוביל עד ל-3.77 ומטה".