נלחמים מול אפל: ספוטיפיי גייס כחצי מיליארד דולר

החברה השבדית גייסה לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר: "אנחנו מקימים חברת תקשורת מהדור החדש, שבה חדשנות היא המפתח להצלחה"

דניאל אק / צילום: רויטרס
דניאל אק / צילום: רויטרס

תזמון שנועד להתחרות בהכרזה של אפל בראשית השבוע על השקת שירות הסטרימינג למוזיקה Apple Music, חברת Spotify (ספוטיפיי) סגרה סוף סוף את סבב הגיוס האחרון שלה.

רשימת המשקיעים כוללת את חברת התקשורת הגדולה בשבדיה, Telia Sonera (טליה סונרה), שהודיעה היום (ד') כי בכוונתה להשקיע 115 מיליון דולר תמורת 1.4% מהון המניות של ספוטיפיי.

טליה סונרה היא החברה היחידה שפרסמה אישור פומבי על השקעתה בספוטיפיי בשלב זה. לפני שהחברה פרסמה את הודעתה, דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי היקף הסבב מגיע ל-526 מיליון דולר לפי שווי של 8.53 מיליארד דולר.

למרות שטליה סונרה מעניקה לחברת ספוטיפיי שווי של כ-8.2 מיליון דולר בסבב הנוכחי, מקורות מעריכים כי השווי הגבוה יותר והיקף הסבב הגבוה יותר שפורסמו הם הנכונים.

ספוטיפיי בחרה שלא להגיב לדברים.

טליה סונרה משמשת כבר זמן רב כשותפה בסטארט-אפ העוסק בסטרימינג, שהוקם בשבדיה. החברה היתה המפעיל הראשון שיצר שותפות עם ספוטיפיי לשיווק חבילות מוסיקה לצד פס רחב וחבילות מובייל, מודל שספוטיפיי השתמשה בו מאוחר יותר עם מפעילים רבים ברחבי העולם כדי להגדיל את מספר מנויי הפרימיום שלה ולהעלות את מספר המנויים הכולל.

"יש לנו מערכת יחסים ארוכה ומצוינת עם טליה סונרה ואני מרוצה שהצלחנו לעלות מדרגה ביחד, עם השותפות האסטרטגית הזאת", כך אמר דניאל אק, מנכ"ל ומייסד ספוטיפיי בהצהרה שפרסם.

טליה סונרה מציינת שמדובר בשותפות אסטרטגית. "שתי החברות מקדישות משאבים, כוח אדם ונכסים כדי להניע את סדר היום החדשני המשותף בתחומים כמו הפצה למדיה, תובנות של לקוחות, ניתוח נתונים ופרסום. יוקם צוות משותף לשתי החברות כדי לנהל את הפרויקטים", כך נאמר בהצהרה.

בשעה שמשתמשים נרשמים ליותר שירותים כמו ספוטיפיי, שרצים על רשתות צד ג', ויצרני חומרה כמו אפל וחברות אינטרנט כמו גוגל ממשיכים לפתח שירותים המתחברים ישירות לצרכנים, מפעילים מודאגים כל העת שיהפכו ל"צנרת טיפשה".

כדי לאזן זאת, מפעילים גדולים כקטנים עושים מאמצים לגייס תוכן מעניין יותר ולהציע שירותים נוספים שאותם יוכלו למכור ישירות למשתמשים. טליה סונרה הולכת בכיוון הזה.

"חברה נהדרת"

"אנחנו מקימים חברת תקשורת מהדור החדש, שבה חדשנות היא המפתח להצלחה. ספוטיפיי היא חברה נהדרת, שהלקוחות אוהבים אותה, ויש לה גישה מדהימה לחדשנות. אני נרגש להצטרף למסע של ספוטיפיי כמשקיע ושותף מרכזי", כך אמר יוהאן דנלינד, נשיא ומנכ"ל טליה סונרה בהצהרה שפרסם.

יש קשר נוסף בין החברות. מרטין לורנצון, יו"ר הדירקטוריון של ספוטיפיי, הוא חבר בדירקטוריון של טליה סונרה מאז שנת 2013. טליה סונרה אומרת כי לורנצון "לא השתתף בדיוני הדירקטוריון או בהחלטה שהובילה ליצירת השותפות בין החברות. הדירקטוריון וההנהלה של טליה סונרה מקיימים דיאלוג ודיונים על העסקה ישירות עם ההנהלה הבכירה של ספוטיפיי".

ספוטיפיי מהווה אחד משירותי הסטרימינג הגדולים בעולם למוסיקה. יש לה 15 מיליון משתמשים בתשלום ו-60 מיליון משתמשים בסך הכל.

אפל, שרכשה את Beats Music תמורת יותר מ-3 מיליארד דולר בשנה שעברה, מגלה אגרסיביות בתחום המוסיקה. על פי דיווחים, היא הציבה יעד של 100 מיליון מנויים בהשקה, שתיערך ב-100 מדינות.

לצורך כך, רוב הסיכויים כי היא תכרסם בבסיס המנויים של ספוטיפיי. נתונים מה-Global Web Index מצביעים על כך שכעת יש חפיפה מסוימת בין שירותי המוסיקה של שתי החברות, כשמחצית ממשתמשי ספוטיפיי השתמשו גם באייטיונס בחודש שעבר.

אולם רק כרבע ממשתמשי אייטיונס משתמשים גם בספוטיפיי, דבר המייצג הזדמנות שוק עבור אפל - להציע למשתמשי אייטיונס הנוכחיים שירות סטרימינג משלה.