גאדג'טים: צמיד מדידת צעדים עם צג דיגיטלי ועמידות למים

הצמיד Orbit של Runtastic האוסטרלית אומנם יצא בעולם כבר בשנה שעברה, אבל עדיין מדובר בצמיד מאוד נוח לשימוש ■ אם בחברה היו מספקים קצת יותר מידע בתוך האפליקציה (ולא בתשלום נוסף), היה פה מוצר מאוד מוצלח

יותר ויותר אנשים משתמשים בצמידי ניטור מדדי בריאות, כמו הליכה, ריצה ושינה. יצרניות כמו ג'ובון, FitBit, פולאר וגארמין כבר פעילות תקופה ארוכה בשוק המקומי. לאחרונה החלה היבואנית יורוקום למכור צמיד של חברת Runtastic האוסטרלית. דגם Orbit הוא המוצר הראשון שלה בישראל, לצד אביזרים משלימים, כמו משקל דיגיטלי ורצועות דופק.

עיצוב וצג: האורביט מגיע במגוון צבעים והוא עשוי מגומי נעים. הצמיד עצמו נראה קצת פחות מעוצב מצמידים אחרים שקיימים בשוק. מעבר לזה, לאורביט יש צג קטן המאפשר בלחיצת כפתור לבדוק את השעה, את מספר הצעדים, הקלוריות ודקות הפעילות של המשתמש במהלך היום. אנחנו לא מצאנו בעיה לצפות בצג הזה גם באור שמש ישיר.

אפליקציה: האפליקציה היא אחת הנקודות החשובות בצמידי הניטור, מכיוון שהיא מאפשרת את ניתוח המידע. הסינכרון בין הסמארטפון לצמיד מתבצע בתקשורת אלחוטית מסוג בלוטות'. ב-Runtastic "קמצנים" במידע שהם יעבדו עבורכם בחינם. בחברה דורשים תשלום נוסף עבור שימוש בחלקי הפרימיום של האפליקציה. תשלום חודשי של 20 שקל יספק טיפים יומים, גישה להיסטוריית האימונים ללא הגבלת זמן ועוד ניתוחים נוספים על הכושר הגופני.

במנגנון החינמי מקבלים מידע חביב: מספר הצעדים היומי, כולל חיתוך של מספר הצעדים לפי שעות, אותו הדבר לגבי מספר דקות פעילות יומי, שריפת הקלוריות, הקילומטרים והשינה. המידע על השינה מאוד מאכזב - מלבד נתונים על מספר שעות השינה בברוטו (ולא השינה בפועל), יש רק חלוקת גראפית עם מספר השעות בהן המשתמש היה ער, שינה קלה ועמוקה.

האפליקציה אפילו לא מספקת תצוגה נוחה של השעות השינה בנטו (לאחר הורדת הזמן שהמשתמש היה ער בהן בזמן שהלך לישון). חיסרון מעצבן באפליקציה, ברגע שעוברים סמארטפון ומתקינים את האפליקציה מחדש, כל המידע נמחק. חבל שהחברה לא מגבה אותו באופן אוטומטי בענן ומעבירה למכשיר החדש.

תאימות: ל-Runtastic יש הרבה אפליקציות מתוצרתה, בינהן גם אפליקציה לריצה. האורביט יודע לעבוד עם אפליקציית הריצה ולהציג על הצג שלו נתונים בזמן אמת: מרחק, מהירות ושריפת קלוריות. הדבר המוזר, הנתונים הללו לא עוברים ישירות לאפליקציה של הצמיד, כך שצריך להסתכל על שתי אפליקציות בשביל לקבל את כל הנתונים של המשתמש.

עמידות: לעומת רוב הצמידים הנמכרים בשוק, האורביט עמיד למים עד לעומק של 100 מטר. כך שניתן לשחות ולהתקלח איתו ללא בעיה.

סוללה: אחד הדברים המרגיזים בכל הצמידים המשמשים למדידה, הוא הצורך להטעין אותם. ב-Runtastic הצליחו לייצר צמיד שהסוללה שלו מחזיקה 6 ימים.

בשורה התחתונה, אומנם האורביט יצא בעולם כבר בשנה שעברה, אבל עדיין מדובר בצמיד מאוד נוח לשימוש. אם בחברה היו מספקים קצת יותר מידע בתוך האפליקציה (ולא בתשלום נוסף), היה פה מוצר מאוד מוצלח.

מחיר: 500 שקל (יבואן יורוקום).

ציון: 8.