סוכנות האנרגיה: תפוקת הנפט של אופ"ק - הגבוהה מאז 2012

עפ"י נתוני סוכנות האנרגיה הבינ"ל, תפוקת הנפט של אופ"ק הגיעה בחודש מאי לרמה של 31.33 מיליון חביות ביום ■ מחירי הנפט יורדים היום בכ-1.6%

נפט / צילום: רויטרס
נפט / צילום: רויטרס

תפוקת הנפט של המדינות החברות בקרטל אופ"ק הגיעה בחודש מאי לרמה הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2012 - כך על-פי דוח חדש שפרסמה סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA).

על-פי הנתונים של סוכנות האנרגיה, תפוקת הנפט של אופ"ק הגיעה בחודש מאי לרמה של 31.33 מיליון חביות ביום, כאשר תפוקת הנפט של סעודיה, עיראק ואיחוד האמיריות, הגיעה לשיא מבחינת קצב ההפקה החודשי, מאחר והן היו מעוניינות לשמור על קצב הפקה שגבוה בכ-1 מיליון חביות ביום לעומת יעד התפוקה הרשמי של אופ"ק.

לפני כשבוע ראשי אופ"ק החליטו לשמור על תקרת התפוקה של הארגון - 30 מיליון חביות ביום, בטענה כי ההתאוששות בכלכלה הגלובלית והעלייה בביקוש לזהב השחור, מצדיקים שמירה על רמת התפוקה הגבוהה.

בשווקים קיוו שקרטל הנפט דווקא יצמצם את תפוקת הנפט במטרה להתאימה למחירי הנפט, שצנחו מרמה של 114 דולר לחבית בשנה שעברה, לרמה הנוכחית של 65 דולר לחבית.

האסטרטגייה של אופ"ק נועדה בעיקר להילחם בחברות האנרגיה האמריקאיות, שאימצו את טכנולוגיית פצלי השמן.

על-פי הדוח של ה-IEA, האסטרטגייה של אופ"ק נחלה הצלחה, מאחר ומספר אסדות הנפט בארה"ב ירד זה השבוע ה-26 ברציפות (בשבוע שהסתיים ב-5 ביוני). הדוחות הכספיים האחרונים שפרסמו חברות האנרגיה האמריקאיות הצביעו על צניחה חדה ברווחים בשל מחירי הנפט הנמוכים יחסית, שאילצו אותן להמשיך ולסגור את אסדות הקידוח.

ברקע לדוח של ה-IEA, מחירי הנפט יורדים בכ-1.6%. חבית נפט מסוג WTI נסגרת סביב 60.4 דולר בעוד חבית נפט מסוג ברנט נסחרת ברמה של כ-65 דולר.