בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים; אתונה נפלה כ-6%

משלחת קרן המטבע הבינלאומי עזבה אתמול את השיחות מול יוון על רקע "קיפאון במו"מ"

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בירידות, כשהמשבר מול יוון עדיין ברקע ומשפיע לשלילה על הסנטימנט בשווקים. הבורסה באתונה צנחה כ-6% לאחר עלייה חדה אתמול.

המשבר מול יוון, כאמור, נמשך. משלחת קרן המטבע הבינלאומי עזבה אתמול את השיחות מול יוון על רקע "קיפאון במו"מ", ובכירים באיחוד האירופי דנו לראשונה באופן רשמי על האפשרות של חדלות פרעון ביוון.

בבנק אגוד התייחסו בסקירה השבועית למשבר ביוון: "אנו מעריכים כי עננת יוון תלווה אותנו גם בהמשך ותמשיך להגביר את התנודתיות בשווקים. זאת, עקב עזיבת שולחן הדיונים בשל פערים משמעותיים כפי הנראה, עליה התבשרנו שלשום אחר הצהריים. לכן, אנו ממליצים להקטין את החשיפה לאירופה בחלק של התיק החשוף למניות חו"ל, ב-10% שיחולקו בין ארה"ב ואסיה".

בורסות אסיה נסחרו היום במגמה חיובית, לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים אתמול בעליות קלות.

בשוקי האג"ח נרשמו אתמול עליות חדות והתשואה על אג"ח גרמנית ל-10 שנים ירדה ל-0.89%. היום נסחרות האג"ח ביציבות. כלכלני לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "בהסתכלות רחבה, התשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל עדיין נמוכות מאוד, וצפויות להמשיך ולעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני. זאת, כתלות בשיפור בכלכלה הגלובלית, בדגש על כלכלת ארה"ב. מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)".

הנפט נסחר היום בירידה קלה. תפוקת הנפט של המדינות החברות בקרטל אופ"ק הגיעה בחודש מאי לרמה הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2012 - כך על-פי דוח חדש שפרסמה סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA).

על-פי הנתונים של סוכנות האנרגיה, תפוקת הנפט של אופ"ק הגיעה בחודש מאי לרמה של 31.33 מיליון חביות ביום, כאשר תפוקת הנפט של סעודיה, עיראק ואיחוד האמיריות, הגיעה לשיא מבחינת קצב ההפקה החודשי, מאחר והן היו מעוניינות לשמור על קצב הפקה שגבוה בכ-1 מיליון חביות ביום לעומת יעד התפוקה הרשמי של אופ"ק.

בסיאול בלטה מניית סמסונג אלקטרוניקס בעלייה של כ-2%. טויוטה מוטור רשמה עלייה קלה בטוקיו.