הדולר היציג התחזק לאחר התערבות של בנק ישראל במסחר

בנק ישראל רכש היום כ-100 מיליון דולר והדולר עבר לעלייה לאחר ירידה קלה בבוקר

בורסה- מסחר- דולר/ צילום: שאטרסטוק
בורסה- מסחר- דולר/ צילום: שאטרסטוק

בנק ישראל רכש היום כ-100 מיליון דולר והדולר היציג נקבע בעלייה של כ-0.3% ברמה של 3.838 שקלים לאחר ירידה קלה בבוקר. האירו היציג נקבע בירידה של כ-0.1% לרמה של 4.311 שקלים.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "להערכתנו, הלחצים לתיסוף של השקל ביחס לסל המטבעות ימשכו בטווח הקרוב, אם כי פעולות בנק ישראל עשויות למתן השפעה זו. אנו ממליצים על הגבלת החשיפה המט"חית בתיקי ההשקעות. זאת ניתן לבצע, בין היתר, באמצעות גידורים".

המשבר מול יוון נמשך. משלחת קרן המטבע הבינלאומי עזבה אתמול את השיחות מול יוון על רקע "קיפאון במו"מ".

בבנק אגוד התייחסו בסקירה השבועית למשבר ביוון: "אנו מעריכים כי עננת יוון תלווה אותנו גם בהמשך ותמשיך להגביר את התנודתיות בשווקים. זאת, עקב עזיבת שולחן הדיונים בשל פערים משמעותיים כפי הנראה, עליה התבשרנו אתמול אחר הצהריים. לכן, אנו ממליצים להקטין את החשיפה לאירופה בחלק של התיק החשוף למניות חו"ל, ב-10% שיחולקו בין ארה"ב ואסיה".

בנוגע לשוק המט"ח מעריכים באגוד "פתרון למשבר היווני שיאושש את האירו מול הדולר יכולה להוות טריגר למגמה דומה של השקל מול הדולר. נקודת התמיכה הינה 3.819 שקל לדולר. אם שער הדולר יחצה מטה שער של 3.8 שקל לדולר, הידרדרות עלולה להיות מהירה יחסית. מאידך, אם המטבעות יחזיקו מעמד ובארה"ב יעלו את הריבית בינתיים, הדולר יוכל דווקא להתחזק. נקודת התנגדות עומדת על 3.89 שקל לדולר ונקודה רחוקה יותר ב- 4.053 שקל לדולר. לגבי הדולר-אירו, נקודות תמיכה קרובה הינה 1.0871 דולר לאירו ונקודת התנגדות עומדת על 1.1453 דולר לאירו".