אלקטרה תפיץ בבלעדיות סמארטפוני וטאבלטי סוני בישראל

רוכשת את יתרת חלקה (50%) של שותפתה ג. ברס שיווק ביבוא ובהפצה של מוצרי סוני מובייל בארץ בעבור 14.2 מיליון שקל

אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה היום (א') על רכישת יתרת חלקה (50%) של שותפתה ג. ברס שיווק ביבוא ובהפצה של מוצרי סוני מובייל בישראל בעבור 14.2 מיליון שקל. הפעילות כוללת את הסמארטפונים והטאבלטים של סוני, ואלקטרה תפיץ אותם בבלעדיות.

רכישת השליטה משקפת את האסטרטגיה שמוביל זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, מאז מינויו לתפקיד, ובבסיסה ארגון מחדש של מבנה החברה, יישום תהליכי התייעלות והורדת עלויות משמעותית במטרה לאפשר לחברה לשמור על רווחיותה לאורך זמן.

פעילות סוני מובייל בישראל מנוהלת מתחילת השנה על ידי אלקטרה, במסגרת חטיבת הסחר והמותגים וזאת לאחר ביצוע מהלכי התייעלות והפחתת עלויות שהעבירו את הפעילות מהפסד בשנה קודמת לרווח ברבעון הראשון של השנה.

באלקטרה מספרים שלאחר הרכישה, המטרה היא לפתח את פעילות ההפצה של המכשירים בכל נקודות המכירה, תוך מינוף קשריה בעולם הקמעונאות והמשך השקעה בשיווק ובתדמית המותג.

סוני מובייל סובלת תקופה ארוכה מירידה במכירות בארץ ובעולם, כאשר אחת הסיבות לכך הוא תמחור גבוה מאוד של מוצרי הדגל שלה, לעומת המתחרים בשוק. לפי נתוני חברת IDC ישראל, נתח השוק של סוני ברבעון הראשון של השנה ירד מ-4% ל-3%. את שנת 2014 סיכמה סוני עם צניחה בנתח השוק נתח השוק מ-8.5% ל-3.5%.